يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

بحران در شرکتهاي هواپيمايي امريکا به علت افزايش قيمت سوخت

  تاريخ:ششم تير 1387 ساعت 13:01   |     کد : 1819   |     مشاهده: 749
به گزارش صنعت نیوز، مشکلات ناشي از افزايش قيمت سوخت در امريکا و کاهش شمار مسافران شرکت هاي هواپيمايي باعث زيانهاي هنگفتي براي شرکتهاي هواپيمايي و صنايع وابسته به ان در اين کشور شده است .

به گزارش صنعت نیوز، مشکلات ناشي از افزايش قيمت سوخت در امريکا و کاهش شمار مسافران شرکت هاي هواپيمايي باعث زيانهاي هنگفتي براي شرکتهاي هواپيمايي و صنايع وابسته به ان در اين کشور شده است .

به گزارش خبرنگار گروه صنایع پیشرفته صنعت نیوز،  مقامات اتحاديه هوانوردي امريکا به اعضاي کنگره امريکا هشدار دادند که پيامد هاي افزايش قيمت سوخت ممکن است حيات اين صنعت را در امريکا به خطر انداخته و اثرات عميق منفي بر اقتصاد امريکا داشته باشد.

افزايش قيمت سوخت به صورت مشکل جديدي براي شرکت هاي هوايي امريکايي در آمده است.

سه شرکت هواپيمايي عمده نورث ورست ، اي وي اي اوييشن هولدينک و ايرکانادا رور سه شنبه اعلام کردند در پي زيانهاي شديد و مشکلات ناشي از افزايش قيمت سوخت و کاهش شمار مسافران به علت وضع بد اقتصادي است به ساير شرکت هاي هوايي پيوسته و برخي از هواپيماهاي خود را زمين گير کردند، از شمار پرواز هاي خود کاسته و ظرفيت پرواز هاي خود را کاهش خواهند داد.

اين اقدام از اکنون نگراني هاي بسياري را ايجاد کرده است زيرا خدمه پروازي و کارکنان شرکت مطمئن هستند اين اقدام به منزله کاهش نياز به کارکنان و در نتيجه کاهش شمارمشاغل بوده به بيکار شدن بسياري از خدمه پروازي و کارکنان منجر خواهد شد.

شرکت هاي ارزان هوايي مانند ويرجين ايرلاينز و اير ترن قبلا ميزان صندلي هاي پروازي خود را کاهش داده با لغو برخي پرواز هاي کم مسافر و اخراج کارکنان به جنگ مشکلات ناشي از افزايش قيمت سوخت هواپيما و زيانهاي کلان ناشي از ان در سه ماهه گذشته رفته اند.

شرکت يو اي ال اعلام کرد صورتحساب سوخت اين شرکت در سال دو هزار و هشت تاکنون به نه ميليارد و پانصد ميليون دلار رسيده است که سه ميليارد و پانصد ميليون دلار از ميزان پيش بيني شده بيشتر بوده و افزايش هزينه سوخت داشته است.

اين شرکت اعلام کرده است بيش از صد هواپيما از چهارصد و ده هواپيماي موجود خود را از رده پروازي خارج خواهد کرد تا با اين زيان بالا مقابله کند.

در همين حال روزنامه وال استريت ژورنال در گزارشي از وضع شرکت هاي هواپيمايي نوشت شرکت هاي هواپيمايي اعلام کردند ممکن است در واکنش به فشار ناشي از سير صعودي قيمت سوخت، سفارش خريد هواپيماهاي جديد را به تعويق بياندازند و يا حتي لغو کنند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/1819
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است