يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

توافق اسپانيا و فرانسه براي همکاري در زمينه برق

  تاريخ:هشتم تير 1387 ساعت 12:53   |     کد : 1862   |     مشاهده: 695
به گزارش صنعت نیوز، اسپانيا و فرانسه ديروز جمعه درباره خطوط جديد انتقال برق از طريق مرزهاي دو کشور به توافق رسيدند .

به گزارش صنعت نیوز، اسپانيا و فرانسه ديروز جمعه درباره خطوط جديد انتقال برق از طريق مرزهاي دو کشور به توافق رسيدند .

به گزارش خبرنگار گروه صنایع پیشرفته صنعت نیوز، مقامات اسپانيا و فرانسه پس از بيست سال گفتگو سرانجام درخصوص کشيدن خط جديد انتقال برق از طريق مرزهاي دو کشور به توافق رسيدند .

خوزه لويس رودريگز زاپاترو ديروز پس از پايان ديدار يک روزه با فرانسوا فيون همتاي فرانسوي خود در شهر سرقسطه واقع در شمال اسپانيا، توافق دو کشور براي کشيدن خطوط جديد انتقال برق از طريق مرزهارا بسيار مهم توصيف کرد و ان را يک روز تاريخي دانست .

رودريگز تصريح کرد اين توافق به معناي اين است همکاري و ارتباط برقي ميان دو کشور افزايش خواهد يافت .

با امضاي اين توافق بحران ناشي انزواي اسپانيا از شبکه هاي برق اروپا به پايان خواهد رسيد و  کمبود برق شهر سرقسطه تامين خواهد شد .

مقامات اسپانيا و فرانسه در نشست ديروز درباره در پيش گرفتن موضع مشترک در قبال مهاجرت قانوني افراد به توافق نرسيدند .فرانسه مي گويد در دروه اينده رياست اين کشور بر اتحاديه اين مسئله را دوباره مرود بحث و بررسي قرار خواهد داد .

توافق ميان فرانسه و اسپانيا درباره مهاجرات خارجيها گامي مهمي در جهت توافق ميان بيست و هفت کشور عضو اتحاديه اروپا براي اتخاذ موضع مشترک در قبال مهاجرت خواهد بود .

موضع اسپانيا و فرانسه در باره مهاجرات متفاوت است . مادريد با تساهل و مدارا را درباره اين مسئله رفتار ميکند ولي پاريس سياست سختگيرانه اي در اين زمينه دارد.

زاپاترو تصريح کرد مادريد به تلاشها و گفتگوهاي خود در جهت رسيدن به توافقنامه مشترک براي مقابله با مهاجرت قانوني ادامه مي دهد . دو کشور هم اکنون در زمينه مهاجرت غير قانوني با هم همکاري ميکنند.

نخست وزير اسپانيا و فرانسه در نشست روز گذشته همچنين در زمينه همسويي و همکاري نيروهاي دريايي دو کشور براي اجراي عمليات گشت زني در ابهاي نزديک سومالي و پشتيباني از کشتيهاي ماهيگيري که هدف حملات دزدان دريايي قرار مي گيرند ، به توافق رسيدند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/1862
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است