يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

مناقصه پيش از موعد در بلاروس براي ساخت نيروگاه اتمي

  تاريخ:يازدهم تير 1387 ساعت 11:50   |     کد : 2034   |     مشاهده: 713
به گزارش صنعت نيوز ، رئيس جمهور بلاروس(روسيه سفيد) که از روند کند تدارک زمينه هاي ساخت نيروگاه اتمي در کشورش نگران است، مناقصه پيش از موعدي براي ساخت آن اعلام کرده است.

به گزارش صنعت نيوز، رئيس جمهور بلاروس(روسيه سفيد) که از روند کند تدارک زمينه هاي ساخت نيروگاه اتمي در کشورش نگران است، مناقصه پيش از موعدي براي ساخت آن اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه صنايع پيشرفته صنعت نيوز،  آلکساندر لوکاشنکو با اشاره به نارضايتي خود از تعويق ساخت نيروگاه تا سال دو هزار و نه افزود: تصميم ساخت نيروگاه در ماه ژانويه امسال گرفته شده و در حال حاضر هيچ نيازي به اشنا سازي همه مردم کشور با روند و اهداف ساخت نيروگاه وجود ندارد و کافي است اهالي مناطق اطراف محل ساخت ان با اين مسائل و نحوه تامين امنيت خود اشنا شوند.

لوکاشنکو همچنين ابراز اطمينان کرد که نيروگاه اتمي بلاروسي که بين سالهاي دو هزار و شانزده تا دو هزار و هيجده راه اندازي مي شود يکي از ايمن ترين نيروگاههاي جهان خواهد بود.

به گفته وي از امروز هر شرکتي که تمايل خود را براي ساخت نيروگاه اتمي بلاروس اعلام کند مي تواند درخواست خود را حد اکثر طي يک ماه ارسال کند.

رئيس جمهور بلاروسي هم چنين ياداور شد که يک شرکت فرانسوي الماني و نيز چند شرکت روسي، امريکايي و ژاپني تمايل خود را براي ساخت نيروگاه اتمي اين کشور اعلام کرده اند و انها مي توانند پيشنهاد هاي خود را ارائه کنند.

 

  

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/2034
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است