شنبه 29 ارديبهشت 1403
وزير راه خبر داد:

امضا قرارداد نهايي قطار سريع السير تهران ـ مشهد

  تاريخ:پنجم خرداد 1388 ساعت 15:29   |     کد : 22082   |     مشاهده: 695
به گزارش صنعت نیوز، وزير راه و ترابري اعلام كرد: قرارداد نهايي قطار سريع‌السير تهران ـ مشهد به طول 850 كيلومتر و با سرعت 500 تا 520 كيلومتر در ساعت به صورت BOT با يك شركت آلماني امروز امضا مي‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، وزير راه و ترابري اعلام كرد: قرارداد نهايي قطار سريع‌السير تهران ـ مشهد به طول 850 كيلومتر و با سرعت 500 تا 520 كيلومتر در ساعت به صورت BOT با يك شركت آلماني امروز امضا مي‌شود.

حميد بهبهاني - امروز در حاشيه مراسم افتتاح باند جنوبي آزادراه تهران ـ پرديس در جمع خبرنگاران، گفت: اين قرارداد كه به دلايلي از طرف ايران به تعويق افتاده بود مشكلاتش پس از يكسال مذاكره برطرف شده و امروز قراردادش در مشهد منعقد خواهد شد.

وي با بيان اينكه اين قطار رقيب خوبي براي هواپيما است، اظهار كرد: مطالعات اين طرح در شرف اتمام است و دولت ايران هيچ پولي هزينه نخواهد كرد و به زودي شاهد كارهاي اجرايي آن خواهيم بود.

بهبهاني مدت قرارداد را حدود 6 تا 8 سال عنوان كرد و افزود: مبلغ اين قرارداد حدود هفت ميليارد يورو است كه با متعلقات جانبي افزايش مي‌يابد.

به گفته وزير راه و ترابري ممكن است يكي - دو ايستگاه بين اين مسير قرار گيرد كه اگر اين ايستگاه‌ها حذف شوند زمان سفر تهران به مشهد دو ساعت مي‌شود.

وي با بيان اينكه هيچ محوري به اندازه محور تهران ـ مشهد مسافر و زوار ندارد، گفت: سرمايه‌گذار بدون دليل اين محور را انتخاب نكرده و با توجه به اينكه از مسيرهاي مهم دنياست جوابگوي بازگشت سرمايه و سود سرمايه‌گذار خواهد بود.

بهبهاني در پاسخ به اينكه آيا اين قرارداد در كنار طرح برقي كردن تهران ـ مشهد انجام خواهد شد؟ گفت: با توجه به اينكه تقاضاي رفت و برگشت در اين مسير بالاست اين دو طرح به موازات هم انجام خواهد شد؛ برخي ديگر نيز معتقدند كه بايد راه‌آهن سومي نيز احداث شود.

وزير راه و ترابري تاكيد كرد: راه‌آهن اصفهان ـ شيراز طبق وعده داده شده 13 خردادماه اولين زوار مرقد امام (ره) را از شيراز به تهران منتقل مي‌كند.

وي همچنين از امضا قرارداد ساخت آزادراه امام‌رضا(ع) بين تهران ـ مشهد با سرمايه‌گذاري بانك و وزارت راه خبر داد.

به گفته بهبهاني بزرگراه همت ـ كرج بين وزارت راه، فرمانداري كرج و شهرداري در حال مطالعه است كه به زودي مطالعات آن به اتمام مي‌رسد. اگر اين 12 كيلومتر ساخته شود يك مسير جديد چهارم براي غرب تهران ايجاد مي‌شود و اميد است اين پروژه امسال به بهره‌برداري برسد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/22082
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است