شنبه 29 ارديبهشت 1403

دولت اوباما با چالش‌هاي جديدي در بخش مسکن مواجه است

  تاريخ:نهم خرداد 1388 ساعت 11:14   |     کد : 22177   |     مشاهده: 691
به گزارش صنعت نیوز، نتايج يک بررسي نشان مي‌دهد دولت باراک اوباما با چالش‌هاي جديدي در بخش مسکن روبروست.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، نتايج يک بررسي نشان مي‌دهد دولت باراک اوباما با چالش‌هاي جديدي در بخش مسکن روبروست.

اين چالش‌ها ايجاد ثبات در بازار مسکن امريکا را با مشکل مواجه کرده است.

تازه‌ترين بررسي‌ها حکايت از آن دارد که کاهش قيمت مسکن باعث شده 20.9 درصد خانوارهاي امريکايي وام و بدهي بانکي بيشتري نسبت به قيمت مسکن خود داشته باشند.

اين آمار با وجود اين واقعيت که نشاندهنده اوضاع نابسامان مالکان خانه‌هاي مسکوني است،ازسوي ديگر نويددهنده اين واقعيت است که خريداراني که در پي خريد خانه هستند، به ويژه خريداراني که براي اولين بار به فکر خريد خانه افتاده‌اند، از قيمت‌هاي مناسب‌تري بهره‌مند مي‌شوند.

از سوي ديگر کاهش قيمت‌ها باعث دشوارتر شدن روند دريافت وام و تامين هزينه‌هاي خريد خانه شده است. به علاوه کساني که مايلند با فروش منازل خود و استفاده از مزاياي نرخ بهره بانکي نازل، خانه بهتري بخرند، هم اينک با مشکل فروش منازل مسکوني خود روبرو هستند.

براي مثال هم اکنون بيش از پنج ميليون خانوار و کساني که وام منازل آنها در نهايت توسط بنگاه‌هاي مالي «فاني ماي» و «فردي مک» تامين شده است، بر اساس طرحي که در ماه فوريه ارايه شد، مي‌توانند با نرخ‌هاي بهره نازل‌تر وام مسکن خود را تجديد کنند، ولي شرط اين کار اين است که ارزش خانه آنها 150 درصد ارزش وام درخواستي باشد. بنابراين عملا امکان استفاده از اين تسهيلات وجود ندارد.

سايت اينترنتي معاملات مسکن بنام زيللو گزارش داد شمار کساني که ارزش منازل مسکوني آنها کمتر از ميزان بدهي و وام خانه‌هاي‌‌شان است، در سه ماهه اول سال جاري به 20 ميليون و 400 هزار خانوار رسيده و اين در شرايطي است که در سه ماهه آخر سال گذشته شمار اين خانوارها 16 ميليون و 300 هزار خانوار بود. اين آمار مويد آن است که 21.9 درصد خانوارها منازلي دارندکه ارزش آن کمتر از بدهي آن است.

بيشترين کاهش ارزش منازل متعلق به شهر لاس وگاس در ايالت نوادا به ميزان 67 درصد است. از 10 شهر بزرگ به ترتيب ايالت کاليفرنيا با پنج شهر، ايالت فلوريدا با دو شهر، ايالت نوادا با دو شهر و آريزونا با يک شهر بيشترين کاهش ارزش ملک را داشته‌اند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/22177
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است