شنبه 29 ارديبهشت 1403

واگذاری خانه ‌های سازمانى ارتش به مردم مناطق ناامن مسجد سلیمان

  تاريخ:يازدهم خرداد 1388 ساعت 11:16   |     کد : 22365   |     مشاهده: 695
به گزارش صنعت نیوز، دولت برای تامین امنیت مردم و با هدف حمایت از قشرهای آسیب پذیر، آیین‌نامه اجرایى قانون واگذارى خانه‌ها و ساختمانهاى نیمه‌تمام و بلااستفاده نیروى زمینى ارتش و هوانیروز مسجدسلیمان به مردم مناطق ناامن این منطقه را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، دولت برای تامین امنیت مردم و با هدف حمایت از قشرهای آسیب پذیر، آیین‌نامه اجرایى قانون واگذارى خانه‌ها و ساختمانهاى نیمه‌تمام و بلااستفاده نیروى زمینى ارتش و هوانیروز مسجدسلیمان به مردم مناطق ناامن این منطقه را ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، اعتبارات مربوط به تملک عرصه و اعیان 700 واحد خانه سازمانى نیمه‌تمام هوانیروز مسجدسلیمان براساس قیمت کارشناسى رسمى دادگسترى از جانب شرکت ملى نفت ایران تأمین و به مالک پرداخت خواهدشد.

وزارت مسکن و شهرسازى موظف است به اجرای عملیات آماده‌سازى و تکمیل 700 واحد نیمه تمام اقدام و براى واگذارى به مالکان واحدهاى مسکونى مناطق آلوده و ناامن شهر آماده کند.

واگذارى واحدهاى تکمیل شده به خانواده معظم شهدا و جانبازان بالاى پنجاه درصد که فاقد مسکن هستند رایگان است و تأسیسات زیربنایى و عمومى موجود در اراضى یادشده پس از تکمیل جهـت نگهدارى و بهره‌بردارى در اخـتیار دسـتگاهها و مؤسسات مسـئول ذی‌ربط قرار می گیرد.

با تصویب دولت کارگروهى مرکب از رییس سازمان مسکن و شهرسازى و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان، فرماندار، شهردار و نماینده تام‌الاختیار شرکت ملى مناطق نفت خیز جنوب به ریاست استاندار و یا معاونت هماهنگى امور عمرانى استاندارى به منظور شناسایى مالکان واحدهاى مسکونى مناطق آلوده و ناامن شهر و معرفى آنان جهت واگذارى و نظارت بر اجراى مفاد و تهیه دستورالعمل‌هاى مورد نیاز این آیین‌نامه تشکیل و با عنایت به دستور مقام معظم‌رهبرى پس از اخذ نظر امام جمعه مسجدسلیمان در واگذارى هفتصد دستگاه و شناسایى خانواده معظم شهدا و جانبازان بالاى پنجاه درصد فاقد مسکن اقدام می شود.

قیمت روز تملک واحدهاى مسکونى واقع در مناطق ناامن شهر بر مبناى قیمت کارشناسى رسمى دادگسترى به عنوان قسمتى از بهاى واحد مسکونى محسوب و باقیمانده قیمت واحد واگذارى در اقساط ده ساله به صورت اجاره به شرط تملیک از آنها اخذ می شود.

شهردارى مسجدسلیمان موظف است بلافاصله پس از آزادسازى و تحویل املاک واقع در مناطق آلوده و نا امن شهر ازجانب شرکت نفت، به تخریب و تبدیل اراضى به فضاى سبز اقدام کند.

هزینه‌هاى این اقدام در شرکت ملى نفت ایران تامین می‌شود.

کارگروه یادشده موظف است گزارش ماهیانه پیشرفت مفاد این آیین‌نامه را به وزارت مسکن و شهرسازى و وزارت کشور ارائه دهد

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/22365
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است