شنبه 29 ارديبهشت 1403

تفاهمنامه نگهداری راه روستایی

  تاريخ:يازدهم خرداد 1388 ساعت 11:38   |     کد : 22370   |     مشاهده: 719
به گزارش صنعت نیوز، وزارت راه و ترابری و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در زمینه نگهداری راه های روستایی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، وزارت راه و ترابری و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در زمینه نگهداری راه های روستایی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

براساس این تفاهم نامه که به امضای سید حسین میرشفیع معاون ساخت و نگهداری راه روستایی و علی نیکزاد معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور رسید، دهیاری ها می توانند امکانات و تجهیزات خود را برای نگهداری راههای روستایی که در مسئولیت وزارت راه است بکار گیرند.

میرشفیع در این باره گفت: وزارت راه همه هزینه های جاری، اجاره ماشین آلات و برف روبی را مطابق مقررات و براساس عملکرد دهیاری ها پرداخت می کند.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه موجب سلب اختیارات و مسئولیت وزارت راه نمی شود ، افزود : این وزارتخانه متناسب با ظرفیت و نیاز نگهداری راه، موظف به تدوین و اجرای برنامه های آموزشی دهیاری هاست.

میرشفیع گفت : هم اکنون 108 هزار کیلومتر راه روستایی ساخته شده که72 هزار کیلومتر آن آسفالت است و در طول برنامه پنجم توسعه، طول راههای روستایی به150 هزار کیلومتر توسعه می یابد.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور گفت: با این تفاهم نامه از اتلاف منابع و موازی کاری در روستاهها و با اقداماتی کوچک از تخریب راهها و خسارات بزرگ جلوگیری می شود.

علی نیکزاد با اشاره به این که تعداد دهیاری ها در سال 88 به 23 هزار دهیاری افزایش می یابد افزود: با اختصاص دو و نیم میلیون تومان همه دهیاریها تجهیز می شوند و با در نظر گرفتن640 میلیون ریال کارمندان دائم و موقت دهیاری ها که تا به حال به صورت افتخاری کار می کردند از این به بعد حقوق دریافت می کنند.

وی گفت: همه اعتبارات موردنیاز مصوبات روستایی سفرهای ریاست جمهوری و مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استانهای فارس، یزد و کردستان پرداخت و طرح های آن اجرا می شود.

نیکزاد افزود: علاوه بر ساماندهی گلزارهای شهدا در روستاهای کشور، امسال تا قبل از هفته دولت و دهه فجر 1829 طرح از محل اعتبارات زکات ،کمیته امداد و وزارت کشور اجرا می شود.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: امسال با اختصاص 48 میلیارد تومان دیگر، طرح های روستایی از محل اعتبارات زکات اجرا می شود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/22370
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است