يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

تلاش وزيران محيط زيست اروپا براي بهبود استفاده از انرژي

  تاريخ:پانزدهم تير 1387 ساعت 20:04   |     کد : 2256   |     مشاهده: 625
به گزارش صنعت نيوز، ژان لويي بورلو وزير محيط زيست فرانسه امروز شنبه گفت وزيران انرژي اتحاديه اروپا قصد دارند قوانيني را در خصوص استفاده بهينه از انرژي تدوين کنند.

به گزارش صنعت نيوز، ژان لويي بورلو وزير محيط زيست فرانسه امروز شنبه گفت وزيران انرژي اتحاديه اروپا قصد دارند قوانيني را در خصوص استفاده بهينه از انرژي تدوين کنند.
به گزارش خبرنگار گروه صنايع پيشرفته صنعت نيوز، ژان لويي بورلو وزير محيط زيست فرانسه امروز شنبه گفت وزيران انرژي اتحاديه اروپا قصد دارند قوانيني را در خصوص استفاده بهينه از انرژي تدوين کنند.

بورلو به اين خبرگزاري گفت: تدوين قوانيني براي ارزيابي نحوه استفاده از سوخت دشوار است ولي ما بايد پيش از اجراي اين قوانين جزئيات زيادي را تدوين کنيم.

اين پيشنهاد در سومين و اخرين روز از نشست غير رسمي وزيران محيط زيست و انرژي اتحاديه اروپا در پاريس مطرح شد.

اين نشست به تدوين مجموعه اي از قوانين اختصاص داشت که انتشار گازهاي گلخانه اي را کاهش و استفاده از منابع انرژي تجديد پذير را افزايش مي دهد و نيز موجب خواهد شد استفاده از انرژي در سراسر اروپا بهينه شود.

فرانسه که اول ژوئيه رياست دوره اي اتحاديه اروپا را بر عهده گرفت و نيز بلژيک خواستار ان هستند که پارلمان اروپا تا پايان دوره رياست فرانسه در سي و يکم دسامبر و يا دست کم مارس دو هزار و نه پيش از انتخابات پارلمان اروپا ، اين مجموعه پيشنهادها را تصويب کند.

فران تارادلس اسپاني سخنگوي کميسر انرژي اروپا گفت: وزيران اتحاديه اروپا در حال بررسي در اين باره هستند که مصرف بهينه انرژي را نيز مانند سقف کسري بودجه ، از لحاظ قانوني الزام اور کنند.

احتمال دارد دستور العملي جهاني تدوين شود که بر اساس ان کشورهاي عضو اتحاديه اروپا مصرف انرژي خود را تا سال دو هزار و بيست ، به ميزان بيست درصد کاهش دهند و يا بخش هاي مشخصي را در بر گيرد.

 

 

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/2256
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است