يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

گراني سوخت و تدابير خطوط هواپيمايي جهان براي صرفه جويي در هزينه ها

  تاريخ:شانزدهم تير 1387 ساعت 15:12   |     کد : 2289   |     مشاهده: 575
به گزارش صنعت نيوز، افزايش بهاي نفت در بازارهاي جهاني و گران شدن سوخت ، بسياري از شرکتهاي بين المللي هواپيمايي را بر ان داشته است تا با اتخاذ تدابيري همچون کاهش صفحات مجلات داخلي پرواز يا حتي کاهش کيفيت ظروف غذا خوري مسافران به نحوي در صدد صرفه جويي و کاهش هزينه ها بر آيند .

به گزارش خبرنگار گروه صنايع پيشرفته صنعت نيوز، افزايش بهاي نفت در بازارهاي جهاني و گران شدن سوخت ، بسياري از شرکتهاي بين المللي هواپيمايي را بر ان داشته است تا با اتخاذ تدابيري همچون کاهش صفحات مجلات داخلي پرواز يا حتي کاهش کيفيت ظروف غذا خوري مسافران به نحوي در صدد صرفه جويي و کاهش هزينه ها بر آيند .

گراني سوخت و تدابير خطوط هواپيمايي جهان براي صرفه جويي در هزينه ها و ظرفيت پرواز ، احتمالا تدابيري همچون کاهش اب مصرفي در سرويسهاي بهداشتي هواپيماها از جمله اقداماتي خواهد بود که خطوط هواپيمايي براي صرفه جويي در هزينه ها و جبران افزايش قيمت سوخت بدان روي خواهند اورد .

اندرو هردمن يکي از مسئولان خطوط هوايي ايژيا پاسيفيک ايرلاينز با بيان اين مطلب گفت: طبيعي است که گراني سوخت ، صرفه جويي بيشتر را به دنبال خواهد داشت و با توجه به سير صعودي بهاي نفت که طي چند سال گذشته قيمت ان چهار برابر شده است ، تلاشهاي بيشتري نيز بايد صورت بگيرد .

شرکت هواپيمايي ژاپن ايرلاينز ، بزرگترين خطوط هوايي اسيا ، با کاهش شمار صفحات مجلات داخلي پرواز يا نازک تر کردن قطر قاشق و چنگالهاي ويژه مسافران و نيز کاهش وزن بار قابل حمل توسط مسافران در جهت صرفه جويي در هزينه ها گام برداشته است . مقامات ژاپن ايرلاينز مي گويند با کاهش سقف وزن بار قابل حمل مسافران تا بيست و شش کيلوگرم ، وزن هر هواپيما هنگام پرواز تا حدود يک تن کاسته شده و اهداف مورد نظر در صرفه جويي سوخت تحقق يافته است زيرا هرچه هواپيما سنگين تر باشد ، ميزان بهره وري در مصرف سوخت کمتر خواهد بود .

مقامات خطوط هوايي کانتاس استراليا ، سنگاپور ايرلاينز و نيپون اير ويز نيز از اتخاذ تدابيري همچون استفاده از چرخهاي دستي سبک تر ويژه حمل مواد غذايي و اشاميدني براي مسافران ، اصلاح ساختار بسته بندي بار ، کاهش وزن صندليها و ميزها و وسايل ميهمانداران هواپيما به عنوان راههايي براي صرفه جويي در هزينه خبر دادند .

گفتني است اتحاديه بين المللي حمل و نقل هوايي اعلام کرد خطوط هواپيمايي سراسر جهان در سال جاري ميلادي به علت افزايش هزينه سوخت ، در مجموع با دست کم دو ميليارد و سيصد ميليون دلار زيان مالي روبرو خواهند بود .

http://www.sanatnews.ir/News/1/2289
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است