يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

سهم لينوكس در بازار سيستم هاي عامل كمتر از يك درصد است

  تاريخ:نوزدهم تير 1387 ساعت 12:37   |     کد : 2448   |     مشاهده: 1079
به گزارش صنعت نیوز، عليرغم تلاش ها و فعاليت هاي تبليغاتي طرفداران محصولات متن باز و علاقمندان به سيستم عامل لينوكس سهم اين نرم افزار از بازار جهاني سيستم هاي عامل هنوز به يك درصد هم نرسيده است.

 به گزارش خبرنگار گروه صنایع پیشرفته صنعت نیوز، عليرغم تلاش ها و فعاليت هاي تبليغاتي طرفداران محصولات متن باز و علاقمندان به سيستم عامل لينوكس سهم اين نرم افزار از بازار جهاني سيستم هاي عامل هنوز به يك درصد هم نرسيده است.

    

 بررسي ها حاكي است در ماه ژوئن سال 2008 اين سيستم عامل تنها بر روي 0.80 درصد از رايانه هاي جهان نصب شده است.

اين رقم در ماه قبل از آن ( مي ) 0.68 درصد بوده است كه اين به معناي رشد 0.12 درصدي در يك ماه اخير است كه البته در طول دو سال اخير بي سابقه بوده است.

كارشناسان موسسه Net Applications data كه اين بررسي را انجام داده اند، معتقدند رشد 0.12 درصدي براي سيستم عامل لينوكس در عرض يك ماه در مقايسه با رشد ميزان استقبال از سيستم عامل هاي ساخت مايكروسافت و اپل مانند Mac OS X ، ويستا و XP رقم اميدواركننده اي است، با اين حال براي افزايش آشنايي عموم مردم با لينوكس و استفاده از آن هنوز بايد اقدامات گسترده تري صورت بگيرد.

بسياري از شركت هاي توليدكننده رايانه در جهان به طور پيش فرض سيستم عامل ويندوز را بر روي رايانه ها نصب مي كنند و طرفداران سيستم عامل لينوكس در تلاش هستند اين وضعيت را تغيير دهند.

 

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/2448
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است