پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403

هاکی روی یخ قهرمانی جهان در فنلاند

هاکی روی یخ قهرمانی جهان در فنلاند
  تاريخ:هشتم خرداد 1401 ساعت 13:17   |     کد : 267408   |     مشاهده: 666
به گزارش صنعت نیوز، دور نیمه نهایی هشتاد و ششمین دوره رقابت‌های دسته برتر هاکی روی یخ قهرمانی جهان ۲۰۲۲ دیشب در فنلاند برگزار شد.
به گزارش صنعت نیوز، دور نیمه نهایی هشتاد و ششمین دوره رقابت‌های دسته برتر هاکی روی یخ قهرمانی جهان ۲۰۲۲ دیشب در فنلاند برگزار شد.
 
در این رقابت‌ها ۱۶ تیم حضور دارند که در دور گروه ۸ تیمی رقابت می‌کنند و از هر گروه ۴ تیم به دور یک چهارم نهایی راه یافتند. تیم‌های قعر جدول به دسته دوم سقوط کردند. مسابقات در دو شهر هلسینکی و تامپره برگزار می‌شود. به سبب بحران اوکراین، فدراسیون بین المللی هاکی روی یخ حکم به محرومیت دو تیم روسیه و بلاروس داده است. تیم‌های فرانسه و اتریش از دسته یک جایگزین این دو تیم شدند. نتایج مسابقات به این شرح است:
دور نیمه نهایی:

فنلاند ۴ - ۳ آمریکا
چک ۱ - ۶ کانادا (قهرمان دوره قبل)

برنامه - یکشنبه ۸ خرداد:
رده بندی:
آمریکا - چک

فینال:
فنلاند - کانادا
 
در این دوره از رقابت‌ها تیم ایران برای نخستین بار شرکت کرد که در دسته چهارم ۱ - ۱۳ مغلوب تیم قرقیزستان شد و ۵ - ۲ سنگاپور، ۹ - ۲ تیم کویت و ۷ - ۳ تیم مالزی ا شکست داد و با ۹ امتیاز در رده دوم قرار گرفت.

در دوره قبل در سال ۲۰۲۱ تیم‌های کانادا، فنلاند و آمریکا اول تا سوم شدند.
 
در تاریخ رقابت‌های هاکی روی یخ قهرمانی جهان که از سال ۱۹۲۰ سابقه برگزاری دارد، تیم کانادا با ۲۷ قهرمانی ۱۵ نایب قهرمانی و ۹ سومی رکورد دار شد و تیم روسیه با احتساب نتایج تیم شوروی سابق با ۲۷ قهرمانی ۱۰ نایب قهرمانی و سومی در رده دوم و تیم چک با احتساب نتایج چکسلواکی سابق با ۱۲ قهرمانی ۱۳ نایب قهرمانی و ۲۱ سومی در رده سوم قرار گرفته اند. تیم سوئد نیز با ۱۱ قهرمانی ۱۹ نایب قهرمانی و ۱۷ سومی در رده چهارم جای گرفته است. تیم سوئد نیز با ۱۱ قهرمانی، ۱۹ نایب قهرمانی و ۱۷ مقام سوم در رده چهارم جای گرفت.

http://www.sanatnews.ir/News//267408
Share

هاکی روی یخ قهرمانی جهان در فنلاندهاکی روی یخ قهرمانی جهان در فنلاند
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است