يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

اتصال شبكه برق ايران و امارات از طريق دريا

  تاريخ:بيست و سوم تير 1387 ساعت 18:41   |     کد : 2687   |     مشاهده: 1209
به گزارش صنعت نیوز، معاون راهبري شبكه برق كشور از اتصال شبكه برق دو كشور ايران و امارات متحده عربي از طريق دريا خبر داد.

 

 به گزارش خبرنگار گروه صنایع پیشرفته صنعت نیوز، معاون راهبري شبكه برق كشور از اتصال شبكه برق دو كشور ايران و امارات متحده عربي از طريق دريا خبر داد.

 

  

 ساماني افزود: اتصال زير دريايي ميان ايران وامارات با ظرفيت 1400 مگاوات برقرار خواهد شد و هم اكنون مراحل مشاوره‌اي و مطالعاتي آن در دست اقدام است.

وي اضافه كرد: ما تقريبا با تمام كشورهاي همسايه كه مرز زميني داريم تبادل برقي داريم و نحوه قراردادها و تعاملات با كشورهاي همسايه به اين گونه است كه در تابستان، ايران در تراز وارد كننده انرژي است و300 تا 500 مگاوات به طور متوسط وارد مي كند.

ساماني با اشاره به اينكه از لحاظ جغرافيايي در شرايط بسيار ويژه‌اي هستيم و در حال حاضر چهارراه انرژي بين شرق و غرب آسيا هستيم، اظهارداشت: طرحي در دست اجرا است تا علاوه بر بروز رساني تجهيزات مركز ديسپاچينگ ملي ، ساختار هرمي آن را به يك ساختار متمركز تبديل شود و تمام عمليات اداري شبكه نيز توسط ديسپاچينگ انجام شود.

وي در ادامه گفت: براي اينكه به وظايف خود عمل كنيم اطلاعات را جمع آوري و تحليل مي‌كنيم و بر اساس نتايج تحليل، سياست گذاري، برنامه ريزي و اجرا مي كنيم. اين سيكل در سه مقطع زماني كوتاه‌مدت، ميان مدت و لحظه‌اي اجرا مي شود

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/2687
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است