شنبه 29 ارديبهشت 1403

افزایش سودآوری شرکت‌ها با لغو محدودیت صادراتی

افزایش سودآوری شرکت‌ها با لغو محدودیت صادراتی
  تاريخ:چهارم آبان 1401 ساعت 12:00   |     کد : 270868   |     مشاهده: 662
به گزارش صنعت نیوز، کارشناس بازار سرمایه گفت: مصوبه لغو محدودیت صادرات صنایع معدنی باعث افزایش درآمد شرکت‌های پذیرفته در بازار سرمایه و سودآوری این شرکت‌ها شود.
به گزارش صنعت نیوز، کارشناس بازار سرمایه گفت: مصوبه لغو محدودیت صادرات صنایع معدنی باعث افزایش درآمد شرکت‌های پذیرفته در بازار سرمایه و سودآوری این شرکت‌ها شود.

فقرایی در خصوص مصوبه لغو محدودیت صادرات از صنایع معدنی، اظهار کرد: براساس نامه وزارت صمت در ۱۶ مهر ماه، همه ممنوعیت‌های صادرات محصولات معدنی از محصولات شیشه ای، سیمانی، کاشی و سرامیک، فولاد و محصولات فولادی، آلومینیوم، مس و سایر محصولات معدنی برداشته شد.

وی افزود: لغو محدودیت صادرات از این صنایع و همچنین افزایش ظرفیت تولید نسبت به مصرف داخلی در صنایعی مانند سیمان، فولاد و بخشی از صنایع بالا دست فولاد، می‌تواند باعث استفاده شرکت‌ها از تمام ظرفیت خود برای تولید محصول شود، در نتیجه تا حدودی قیمت ارز نیز با تقویت سمت عرضه، کنترل شود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: نکته‌ای که باید جهت فهم تاثیر لغو مصوبه مذکور بر اقتصاد کشور به آن توجه کرد. امکان ورود موثر بر بازار محصولات در سایر کشور‌ها است. در اواخر سال قبل شاهد تاثیر منفی محدودیت‌ها بر صنایع فولادی بودیم. بازار‌هایی که در حدود یک دهه زمان برده بود تا در اختیار کشور روسیه قرار گرفت و یا تحریم‌های مختلفی مواجه شده بود.

فقرایی در راستای تاثیر لغو مصوبه محدودیت صادرات از صنایع معدنی گفت: بالتبع اگر مصوبه لغو محدودیت صادرات صنایع معدنی باعث افزایش درآمد‌های شرکت‌های پذیرفته در بازار سرمایه و فعال درصنایع مذکور شود، میتوانیم شاهد سودآوری این شرکت‌ها باشیم که برای درک چنین اثری حداقل به ۶ ماه زمان نیاز است. این مدت زمان برابر با فاصله زمانی انتشار گزارش فعالیت‌های ماهانه پایان اسفندماه در اکثر شرکت ها، پس از انتشار صورت‌های مالی حسابرسی نشده آن هاست.

وی بیان کرد: البته اخباری منتشره حاکی از این است، که براساس مصوبه هیئت وزیران، درآمد حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی از جمله بیلت، بوم، و اسلب و. مشمول مالیات و عوارض صادراتی شدند. در عمل این مصوبه باعث می‌شود هر آنچه که در خصوص رفع محدودیت‌های صادراتی گفته شده برای سودآوری شرکت‌ها بی اثر گردد، هر چند به نظر می‌آید، برخی از صنایع همچون کاشی و سرامیک و سیمان از این قاعده مستثنی باشند.

http://www.sanatnews.ir/News//270868
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است