جمعه 28 ارديبهشت 1403

توافق ژاپن و آمریکا برای تقویت روابطشان

  تاريخ:بيست و سوم آبان 1401 ساعت 15:42   |     کد : 271433   |     مشاهده: 378
فومیو کیشیدا و جو بایدن در جلسه‌ای توافق کردند تا روابط کشورهایشان را در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده بر سر تنش‌های ژئوپلیتیکی تحکیم ببخشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه ژاپن با انتشار بیانیه‌ای عنوان داشت: «فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه در حاشیه نشست مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با یکدیگر دیدار و درخصوص بحران اوکراین، پرتاب‌های موشکی متعدد کره شمالی و تنش‌ها در دریاهای چین جنوبی و شرقی گفت‌وگو کردند.»

کیشیدا پس از این نشست به خبرنگاران گفت: «ما در بحبوحه افزایش چالش‌ها بر سر امنیت منطقه، توافق کردیم تا بازدارندگی و تاثیرگذاری ائتلاف آمریکا- ژاپن را تقویت کنیم.»

وی افزود: «ما مجدد تاکید کردیم که تلاش‌های یکجانبه جهت تغییر وضعیت کنونی غیرقابل قبول است و همچنین خاطرنشان کردیم که تهدیدهای روسیه درخصوص قدرت هسته‌ای را نمی‌توانیم بپذیریم.»

کیشیدا و بایدن پس از گفت‌وگوهایشان و پیش از رفتن به بالی اندونزی جهت شرکت در نشست گروه ۲۰، با یون سوک-یول دیداری سه‌جانبه برگزار کردند و پیرامون "تهدیدات کره شمالی" به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

ژاپن و ایالات متحده آمریکا همچنین نگرانی‌های خود را نسبت به چین ابراز کردند. جو بایدن قرار است برای اولین بار از زمانی که مقام رئیس‌جمهوری آمریکا را برعهده گرفته، با شی جینپینگ، همتای چینی خود حضوری ملاقات کند. این دو رئیس‌جمهور امروز (دوشنبه) پیش از شروع نشست گروه ۲۰ در بالی اندونزی یکدیگر را ملاقات خواهند کرد.

http://www.sanatnews.ir/News//271433
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است