۷۰ همت برای زمینهای مورد نیاز طرح جوانی جمعیت تامین شد
|
رشد ۵۵ درصدی ترانزیت در ۲ ماهه امسال
|
بازدید رئیس جمهور از سامانه شبیهساز پل فرماندهی کشتی
|
اوجی خبر داد: آمادگی وزارت نفت برای بهرهبرداری از دو طرح ملی
|
وزیر صمت وارد بندرعباس شد
|
از توافق با هند راضی هستیم
|
افزایش تولید نفت به ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه در سال گذشته
|
ارائه امتیازات ویژه به واحدهای تولیدی برای رفع ناترازی برق
|
قرارداد یک میلیارد دلاری نفتیها با شرکتها
|
تفاهم نامه خدمات و فعالیت های پروژه های فشارافزایی پارس جنوبی امضا شد
|
وزیر نفت: از سال ۱۳۹۷ بالاترین میزان صادرات نفت را داریم
|
وزیر صمت: تعهد اول در اجرای هر طرح صنعتی توجه به محیط زیست است
|
ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
|
يک شنبه 30 ارديبهشت 1403
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
هیوندای کشتیهایی بدون نیاز به مهار کانتینر میسازد
تاريخ:بيست و نهم آبان 1401 ساعت 15:56
|
کد : 271603
|
مشاهده: 721
به گزارش صنعت نیوز، شرکت کشتیسازی هیوندای کره جنوبی، سیستم جدیدی را برای بارگیری و تثبیت کانتینرها روی کشتیها طراحی کرده که نیاز به مهار یا لاشینگ ندارد.
به گزارش صنعت نیوز،
شرکت کشتیسازی هیوندای کره جنوبی، سیستم جدیدی را برای بارگیری و تثبیت کانتینرها روی کشتیها طراحی کرده که نیاز به مهار یا لاشینگ ندارد.
هیوندای کشتیهایی بدون نیاز به مهار کانتینر میسازد
این روش که هم سریعتر و هم ایمنتر است می تواند منجر به تغییری اساسی در حمل و نقل کانتینری با کشتی ها شود.
شرکت هیوندای آنها موفق شدند تأییدیه این طرح نوین را از مؤسسه رده بندی آمریکا (American Bureau of Shipping) و اداره ثبت پرچم لیبریا (Liberian Flag administration) اخذ نمایند.
پس از چند حادثه که منجر به پرت شدن گسترده کانتینرها از روی کشتی به داخل اقیانوس شد، چالش ایمنی کانتینرها و کاهش ضرر و زیان ناشی از سقوط آنها در دریا، در سال ۲۰۲۲ مورد توجه صنعت حملونقل دریایی قرار گرفت.
طبق اعلام شورای جهانی کشتیرانی (WSC)، در حال حاضر حدود ۶۳۰۰ کشتی در سراسر جهان در حال حمل محمولات مختلف هستند و سالانه تقریباً ۲۴۱ میلیون کانتینر را جابهجا می کنند.
حوادثی مانند آنچه برای کشتیهای "ONE Apus" و "Maersk Essen" در اواخر سال ۲۰۲۰ رخ داد باعث شد تا میانگین آمار تلفات کانتینرها در سال ۲۰۲۰ -۲۰۲۱ به ۳۱۱۳ دستگاه برسد که بسیار بالاتر از میانگین سالهای قبلی (حدود ۸۰۰ کانتینر در سال) است.
در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰، کشتی ONE APUS تحت راهبری Ocean Network Express با ظرفیت ۱۴ هزار تی ای یو از یانتیان چین به سمت لانگ بیچ در ایالات متحده آمریکا در حال حرکت بود که در حدود ۱۶۰۰ مایل دریایی شمال غربی هاوایی با بادهای تند و شدید مواجه شد که باعث شد حدود ۱۸۱۶ کانتینر از جمله ۶۴ کانتینر حاوی کالاهای خطرناک به دریا سقوط کنند و صدها کانتینر دیگر نیز بر روی عرشه فرو ریختند.
کشتی Maersk Essen با ظرفیت ۱۳۰۹۲ تی ای یو از شیامن چین به سمت لس آنجلس در حال حرکت بود که در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۱ به دلیل شرایط آب و هوایی بد دچار حادثه شد و ۷۵۰ کانتینر را به دلیل سقوط در دریا از دست داد.
شرکت هیوندای در رابطه با ابداع خود اشارهای به خطرات حین انجام لاشینگ و مدت زمان تخلیه و بارگیری کانتینرها نیز دارد اگرچه هیچ اطلاعات مشخصی در مورد اینکه سالانه چه تعداد کارگر و خدمه در هنگام لاشینگ کانتینرها روی کشتیها در بنادر سراسر جهان مجروح می شوند، وجود ندارد.
رئیس بخش فنی صنایع سنگین هیوندای می گوید: طرح نوین کشتیهای کانتینری بدون نیاز به لاشینگ میتواند چالشهای بزرگ مرتبط با مهار کانتینرها روی عرشه کشتیها را از بین ببرد.
در طرح جدید هیوندای، Cell Guide ها تا بالاتر از عرشه کشتی امتداد مییابند که امکان تراز عمودی و چیدمان کانتینرها به تعداد 10 دستگاه و یا بیشتر روی هم را فراهم می کند.
سل گایدها نبشیهایی فلزی هستند که به شکل ستون های عمودی در داخل انبار کشتیها تعبیه و به قرار دادن صحیح کانتینرها در محل خود و تثبیت موقعیت آنها کمک می کنند.
به این ترتیب دیگر نیازی به لاشینگ تک به تک کانتینرها وجود ندارد و در عین حال مخاطره آسیب دیدن کارگرها و خدمه هنگام انجام لاشینگ و همچنین احتمال سقوط کانتینرها از کشتی در هنگام دریانوردی کاهش می یابد.
در روش سنتی بارگیری، از وسائل لاشینگ برای تثبیت کانتینرها استفاده می شود و کانتینرها بر روی عرشه با توئیست لاک به کشتی و یکدیگر قفل می گردند.
«دارن لسکوسکی» مدیرعامل ABS شرق آسیا، می گوید: «بارگیری کانتینرها به کشتی بدون لاشینگ یک فنّاوری پیشگامانه است که ایمنی و کارایی عملیاتی کشتیهای کانتینری را افزایش می دهد».
شرکت صنایع سنگین هیوندای درخواست ثبت اختراع داخلی و خارجی را برای طرحهای کشتی کانتینری بدون نیاز به لاشینگ ثبت کرده است.
http://www.sanatnews.ir/News/1/271603
برچسب ها :
هیوندای
,
کشتی
,
کانتینز
,
کره جنوبی
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
امشب به تماشای مقارنه ماه و مشتری بنشینید
علت مرگ پلنگ دنا اعلام شد
تولید مشترک خودرو توسط ایران و چین
وزیر نفت شایعه استعفای خود را تکذیب کرد
رایزنی معاون وزیر نفت با شرکتهای خارجی برای صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت گاز
افزایش تولید و صادرات نفت بهرغم تحریمها و تهدیدها برگ زرینی در کارنامه دو ساله دولت است
وزیر راه: راه آهن سنندج - باشماق فرصت جدید ترانزیتی است
روابط ایران و چین بیش از هر زمان دیگری فرصت رشد دارد
بذرپاش: حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است
تجارت ۳۴ میلیارد دلاری تهران و ابوظبی
وزیر نفت: به دنبال راهاندازی کریدور گازی شمال جنوب هستیم
اطلاعیه وزارت صمت درباره مصوبه شورایعالی نظارت
آخرين اخبار
سرمربی تیم ملی والیبال ایران: از پیشرفت بازیکنان رضایت دارم
گمشدههای «موزه بریتانیا» پیدا شد
«اسطرلاب» دوره سلجوقی در موزه شهر قزوین رونمایی شد
توافقات جدید طلافروشان با وزارت صمت
رأیگیری برای انتخاب رئیس پارلمان عراق بینتیجه ماند
برآورد بالاتر آژانس بینالمللی انرژی از رشد تولید نفت ایران
مسیر جدید دسترسی به تخت جمشید ایجاد میشود
جزئیات واگذاری زمین به ۷۵ هزار متقاضی مشمول قانون جوانی جمعیت
وزارت راه و شهرسازی، دستگاه برگزیده در اجرای قانون جوانی جمعیت
۷۰ همت برای زمینهای مورد نیاز طرح جوانی جمعیت تامین شد
معامله گواهی صرفهجویی گاز در بورس انرژی بهزودی آغاز میشود
ملیپوش فوتسال بانوان: خودمان را در جام جهانی میبینیم
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز