شنبه 29 ارديبهشت 1403

بورس، سپر تورمی است

بورس، سپر تورمی است
  تاريخ:پانزدهم دی 1401 ساعت 15:34   |     کد : 272847   |     مشاهده: 539
به گزارش صنعت نیوز، یک کارشناس بازار سرمایه گفت:دور از انتظار نیست که دوباره بازار سهام مورد اقبال سهامداران و سرمایه‌گذاران قرار گیردو می‌تواند به عنوان سپَر تورمی عمل کند.
به گزارش صنعت نیوز، یک کارشناس بازار سرمایه گفت:دور از انتظار نیست که دوباره بازار سهام مورد اقبال سهامداران و سرمایه‌گذاران قرار گیردو می‌تواند به عنوان سپَر تورمی عمل کند.

مصطفی بیاتی افزود:به طور قطع بازار سهام رشد کرده و با قدرت بیشتر بورس، سپر تورمی استکار خود را ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه برخی تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها از جمله قیمت‌گذاری دستوری که یکی از معضلات اساسی اقتصاد کشور است جز تشدید مشکلات و ایجاد رانت و فساد نتیجه دیگری نخواهد داشت، گفت: این معضلات، هزینه‌های زیادی را به شرکت‌ها تحمیل کرده و باعث ناامیدی فعالان اقتصادی می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه معضلات ذکر شده باعث فراری شدن سرمایه‌گذاران خواهد شد افزود: یکی از محرک‌های اصلی رشد بازار سرمایه و یا رشد بقیه بازار‌ها در کشور، تورم و رشد نرخ ارز است و عموما این رشد‌ها اسمی هستند.

این مدیر دارایی با بیان اینکه حمایت از بازار شاید در مواقع نادر و دوره‌های خاص موضوعیت پیدا کند، گفت: اینکه بخواهیم دائم صحبت از تثبیت و حمایت از بازار بزنیم، درست نیست چرا که در نهایت بازار پیروز است و بر هر تصمیم خلاف جهت خود، غلبه می‌کند.

وی درباره متغیر‌های کلان گفت: اهمیت متغیر‌های کلان به مراتب از متغیر‌های خرد شرکت‌ها مهمتر است. بحران آب، بحران نیروگاه‌های مختلف، وضعیت صنعت بانکداری، کسری صندوق‌های بازنشستگی، پیر شدن سریع جمعیت و مسائل دیگر همزمان با شدت شرایط کلی اقتصاد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مجموع سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات اجرایی تشدیدکننده این بحران‌ها می‌تواند باشد که بهتر است تصمیمات درست و مدیریت شده، گرفته شود.

کارشناس ارشد بازار سرمایه توضیح داد که بهتر است چشم انداز مبهمی پیش روی فعال اقتصادی قرار ندهیم. باید با آگاهی کامل به سرمایه‌گذار شرایط واقعی و ریسک‌های پررنگی که می‌تواند پرتفوی سرمایه‌گذار را تحت تاثیر قرار دهد، ارائه داد. اگر فرد سرمایه‌گذاری تنوع سازی مناسب در بازار‌های مختلف داشته و حاضر به پذیرفتن ریسک‌های کلان باشد، براساس تحلیل‌هایی، پرتفویی برای سرمایه‌گذار تشکیل داده می‌شود که براساس آنها، معیار و شاخص کلی، بازده مطلوب را داشته باشد.

http://www.sanatnews.ir/News//272847
Share

بورس، سپر تورمی است
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است