جمعه 28 ارديبهشت 1403

آغاز به کار سامانه جمع‌سپاری ذینفعان بخش صنعت، معدن و تجارت

آغاز به کار سامانه جمع‌سپاری ذینفعان بخش صنعت، معدن و تجارت
  تاريخ:بيست و هفتم فروردين 1402 ساعت 15:19   |     کد : 275309   |     مشاهده: 372
به گزارش صنعت نیوز، سامانه جمع سپاری ذینفعان بخش صنعت، معدن و تجارت (جذب صمت)، امروز با حضور سیدرضا فاطمی امین آغاز به کار کرد.
به گزارش صنعت نیوز، سامانه جمع سپاری ذینفعان بخش صنعت، معدن و تجارت (جذب صمت)، امروز با حضور سیدرضا فاطمی امین آغاز به کار کرد.
سامانه جمع سپاری ذینفعان بخش صنعت، معدن و تجارت (جذب صمت) به نشانی Jazb.mimt.gov.ir بستری برای مشارکت مردمی در وزارت صمت برای حکمرانی نوین است که از امروز آغاز به کار کرده است. این سامانه برای تسهیل ارتباط با نخبگان و استفاده از ظرفیت‌های فکری جامعه نخبگانی و ذینفعان وزارت صمت شکل گرفته است.
سیدرضا فاطمی امین؛ وزیر صمت در مراسم آغاز به کار سامانه جذب صمت گفت: سال گذشته در بخش صنعت معدن و تجارت عملکرد قابل توجهی کسب کردیم. تورم کالا‌های بخش صنعت و تجارت پایین‌تر از سایر بخش‌ها بود و بخش صنعت رشد ۸ درصدی را تجربه کرد.
وزیر صمت افزود: طرحی که امروز رونمایی می‌شود در ظاهر کار کوچکی است، اما در واقع اثرات بسیار مهمی دارد و موجب تغییرات زیادی می‌شود و استعداد‌های بسیار زیادی در کشور در مقایسه با سایر کشور‌ها وجود دارد، اما از این استعداد‌ها به اندازه کافی استفاده نمی‌شود.
فاطمی امین اضافه کرد: مشارکت مردم در حاکمیت در دو سطح قابل بررسی است. اول اینکه بخش دولتی خود را دخیل نکند و بخش خصوصی با مشارکت مردم بخشی از حکمرانی را اجرا کند. این تلقی از حکمرانی شفاف و روشن است، اما سطح دیگری نیز وجود دارد که مردم در حکمرانی مشارکت کنند. با حکمرانی مشارکتی می‌توان از ظرفیت‌های نخبگانی و اندیشمندی استفاده کرد.
وی ادامه داد: دومین کارکرد آن همراهی محققان، دانشمندان و اندیشمندان در حکمرانی است. به این گونه که نخبگان در جریان اقدامات قرار گرفته و در جهت تبیین و اصلاح آن کمک می‌کنند. سومین کارکرد نیز تصمیم گیری دقیق‌تر است یعنی با مشارکت نخبگان و استفاده از دیدگاه‌های آن‌ها تصمیمات دقیق تری گرفته می‌شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/275309
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است