شنبه 29 ارديبهشت 1403

حضور کشور‌های اکو چه نقشی در صنعت گردشگری ایران دارد؟

حضور کشور‌های اکو چه نقشی در صنعت گردشگری ایران دارد؟
  تاريخ:دهم ارديبهشت 1402 ساعت 10:00   |     کد : 275895   |     مشاهده: 326
به گزارش صنعت نیوز، برگزاری نشست وزرای گردشگری کشور‌های عضو اکو در اردبیل شاید شرایط را برای رونق صنعت گردشگری تغییر دهد.
به گزارش صنعت نیوز، برگزاری نشست وزرای گردشگری کشور‌های عضو اکو در اردبیل شاید شرایط را برای رونق صنعت گردشگری تغییر دهد.
با توجه به اینکه ایران پتانسیل بالایی در رونق صنعت گردشگری دارد باید از فرصت به دست آمده برای پیشرفت این صنعت استفاده کرد. برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ یکی از این فرصت‌ها برای توسعه گردشگری است.
برخی از کشور‌های منطقه و کشور‌های عضو اکو اشتراکات فرهنگی و دینی دارند که علاقه‌مند سفر به ایران هستند و مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری با دعوت از وزرای گردشگری عضو اکو میتوانند فرصت خوبی را ایجاد کنند.
در شرایطی که رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در کشورمان آغاز شده جذب سرمایه‌گذار، توسعه زیرساخت‌ها، برندسازی گردشگری اردبیل و جذب گردشگر خارجی اهدافی است که برای رسیدن به آن باید عزم ملی داشت. همچنین همکاری در تهیه نقشه راه توسعه گردشگری منطقه اکو پس از کووید ۱۹، چشم‌انداز ۲۰۲۵ سازمان همکاری اقتصادی اکو با تعریف استراتژی‌های توسعه گردشگری پایدار، ایجاد شبکه توراپراتور‌های اکو با عضویت ایران از جمله موضوعاتی است که میتوان در این گردهمایی بین‌المللی مطرح کرد و در دستور کار قرار داد.
خسرو ناظری دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو در جریان رویداد ۲۰۲۳ در این باره می‌گوید، رویداد اردبیل ۲۰۲۳ اتفاق مهمی در منطقه اکو است و ما می‌توانیم از این طریق برای توسعه گردشگری در کشور‌های عضو تلاش کنیم.
وی تصریح کرد: در پاییز امسال نیز پنجمین نشست وزرای گردشگری کشور‌های عضو اکو را در اردبیل خواهیم داشت که مهم‌ترین اجلاس گردشگری کشور‌های عضو است.
معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل در کشور‌های عضو اکو
همچنین به گفته سیدحامد عاملی استاندار اردبیل، همکاری با کشور‌های عضو اکو، صنعت گردشگری را رونق خواهد داد و رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های استان است که با حضور سفرای کشور‌های عضو در اردبیل محقق می‌شود.

http://www.sanatnews.ir/News//275895
Share

برچسب ها :  گردشگری , اکو , اردبیل
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است