يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه راه‌آهن اردبیل تزریق می‌شود

سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه راه‌آهن اردبیل تزریق می‌شود
  تاريخ:سيزدهم تير 1402 ساعت 09:36   |     کد : 279707   |     مشاهده: 356
به گزارش صنعت نیوز، استاندار اردبیل از اختصاص سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به پروژه راه آهن اردبیل خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، استاندار اردبیل از اختصاص سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به پروژه راه آهن اردبیل خبر داد.
در نشستی با حضور محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل، علی نیکزاد، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و معاونان وزیر راه‌وشهرسازی و سازمان برنامه و بودجه برای بررسی آخرین وضعیت و نیازمندی‌های پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه در نهاد ریاست جمهوری آخرین وضعیت پروژه راه آهن اردبیل و میزان پیشرفت این پروژه ملی بررسی شد.
استاندار اردبیل در این خصوص گفت: در این نشست مقرر شد ۳۵۰میلیارد تومان دیگر از محل اعتبارات سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به استان اردبیل، به پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه تزریق شود.
سید حامد عاملی تأمین کامل ریل مورد نیاز پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه را از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد و افزود: همچنین مقرر شد عملیات اجرایی زیرسازی و روسازی پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه تا سفر دوم رئیس‌جمهور به استان اردبیل تکمیل شود.
تکمیل پروژه راه آهن اردبیل- میانه به عنوان اصلی ترین پروژه عمرانی استان اردبیل از مهمترین مطالبات مردم استان است که در جریان سفر آیت الله رئیسی به استان هم مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفت.
بعد از سفر رئیس جمهور به استان اردبیل، این پروژه شاهد تحرک قابل ملاحظه ای بوده است و عمده تمرکز دست اندرکاران پروژه در دو سال اخیر حول اجرای بخش‌های گلوگاهی و پیچیده بوده است.
عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و هم‌اکنون در ۱۲ قطعه در دست اجراست ، به لحاظ شرایط توپوگرافی ۳۵ درصد این پروژه در منطقه کوهستانی و سخت‌گذر ، ۴۵ درصد در تپه ماهور و ۲۰ درصد در منطقه هموار واقع شده است.
راه‌آهن میانه - اردبیل یکی از سخت‌ترین و در عین حال فنی‌ترین طرح‌های ریلی در دست اجرای کشور است که با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

http://www.sanatnews.ir/News//279707
Share

برچسب ها :  راه آهن , اردبیل , اعتبار
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است