يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

دیوان عدالت اداری گره گشا در مشکلات شهری

دیوان عدالت اداری گره گشا در مشکلات شهری
  تاريخ:نهم مرداد 1402 ساعت 10:30   |     کد : 281004   |     مشاهده: 243
به گزارش صنعت نیوز، تعامل مسئولان شهرداری و دیوان عدالت اداری در حل مشکلات شهری موثر است.
به گزارش صنعت نیوز، تعامل مسئولان شهرداری و دیوان عدالت اداری در حل مشکلات شهری موثر است.
شهردار تهران در بیست‌ویکمین نشست مشترک قُضات دیوان عدالت اداری و مدیران حقوقی شهرداری‌های کلانشهر‌های ایران با تأکید بر جایگاه حقوقی دیوان عدالت اداری، گفت: دیوان مرجعی برای تظلم‌خواهی همه مردم مطابق قانون است و از جایی که شهرداری‌ها با زندگی مردم از قبل تولد تا پس از مرگ مرتبط هستند، احتمال دارد حجم شکایت‌های ارجاعی به دیوان در این حوزه بیشتر باشد.
زاکانی افزود: بخشی از این شکایات ریشه در ناآگاهی مردم از حقوق خود دارد و برخی دیگر نیز وابسته به عملکرد نادرست شهرداری‌ها در خدمت رسانی به شهروندان است.
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات میان قضات دیوان عدالت اداری و مدیران حقوقی کلان‌شهر‌های ایران گفت: در کشور ۲۰ کلانشهر با جمعیت بیش از یک میلیون نفر داریم. تعامل و پیوستگی میان قضات دیوان عدالت اداری و مجموعه کلان‌شهر‌های ایران باعث گره‌گشایی از موضوعات مختلف شهری و تسری قواعد، قوانین و رویه‌های حقوقی مختلف به سایر شهر‌های ایران و رضایت‌مندی هرچه بیشتر شهروندان می‌شود.
زاکانی تأکید کرد: شهر تهران با مشکلات بسیاری روبه‌روست و حل این مشکلات نیاز به ایجاد تحول جدی در مدیریت شهری دارد، از طرفی ایجاد هرگونه تحول با مقاومت‌های بسیاری در ساختار روبرو خواهد شد. برای رفع این چالش مجموعه دیوان عدالت اداری می‌تواند بسیار گره‌گشا باشد و به شهرداری تهران کمک کند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/281004
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است