جمعه 28 ارديبهشت 1403

اورژانس استان تهران نیاز به ۷۰۰ پایگاه فعال دارد

اورژانس استان تهران نیاز به ۷۰۰ پایگاه فعال دارد
  تاريخ:پانزدهم مرداد 1402 ساعت 11:34   |     کد : 281373   |     مشاهده: 290
به گزارش صنعت نیوز، رئیس اورژانس استان تهران با اشاره به اختلال مزاحمان تلفنی در روند خدمت رسانی اورژانس، از عزم جدی برای پیگیری قانونی در جهت برخورد قضایی با متخلفان خبر داد و گفت: اورژانس استان تهران به ۷۰۰ پایگاه فعال نیاز دارد و در این زمینه نیازمند کمک دولت و مجلس هستیم.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس اورژانس استان تهران با اشاره به اختلال مزاحمان تلفنی در روند خدمت رسانی اورژانس، از عزم جدی برای پیگیری قانونی در جهت برخورد قضایی با متخلفان خبر داد و گفت: اورژانس استان تهران به ۷۰۰ پایگاه فعال نیاز دارد و در این زمینه نیازمند کمک دولت و مجلس هستیم.
محمد توکلی روز یکشنبه در یک نشست خبری که در محل اورژانس برگزار شد، افزود: ۲۵ درصد حجم ماموریت های کشور در استان تهران انجام می شود ،در ۴ ماه اخیر ۹۰۰ هزار تماس از سوی مردم با اورژانس صورت گرفت که این نشان از گستردگی کار دارد.
وی اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم راه اندازی اورژانس هوایی بوستان ولایت بود که باعث حفظ اعتماد و جلب سرمایه اجتماعی می شود، بطوریکه سال گذشته بیش از ۴۵۰ پرواز انجام شد.
توکلی با بیان اینکه حال اورژانس تهران خوب نیست، اظهار امیدواری کرد با همکاری و اطلاع رسانی رسانه و کمک دولت و مجلس پایگاه های اورژانس افزایش یابد.
وی اظهار داشت: ۲۹۳ پایگاه اورژانس فعال در استان تهران داریم در حالیکه نیازمند ۷۰۰ پایگاه هستیم ،اصلی ترین مشکل کمبود ناوگان آمبولانس و کمبود نیروی انسانی متخصص است ،بیش از ۳ هزار آمبولانس فرسوده بالای ۱۵ سال در کشور وجود دارد و در تهران ۸۰ درصد ناوگان فرسوده هستند.
به گفته وی، در حال حاضر هزار و ۸۰۰ نیروی انسانی کمبود داریم، ۱۵ نیرو عملیاتی هر پایگاه نیاز دارد که این‌ رقم اکنون ۶ نیرو بوده و ۱۲ ساعته فعال هستند.
برخورد شدید و قضایی با مزاحمان تلفنی و متخلفان
رئیس اورژانس استان تهران تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد به عنوان مزاحمان تلفنی با همکاران اورژانس تماس گرفته و وقت آنها را بیهوده می گیرند و حتی برخی دیگر اقدام به اهانت و الفاظ رکیک زشت می کنند که این افراد از طریق قضایی شناسایی شده و با آنها برخورد می شود.
توکلی تصریح کرد: همکاران ما در ۲۴ ساعت بیش از ۲۰ ماموریت می روند و حجم بالای کار و فشار شدید باعث می شود تصمیم جدایی از اورژانس بگیرند که باعث افزایش بار مالی سلامت می شود ، وزارت بهداشت در آزمون استخدامی امسال بیش از ۳۰۰ سهمیه را به ما اختصاص داده که بسیار کم بوده است.
وی ادامه داد: اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان خط مقدم نظام سلامت باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد و نیاز به افزایش پایگاه، نوسازی ناوگان و افزایش نیروی متخصص دارد.
۴ پایگاه فعال اورژانس بانوان
رئیس اورژانس استان تهران ادامه داد: در راستای ارائه خدمات بهتر و راحتر به بانوان ، ۴ پایگاه فعال اورژانس بانوان در تهران راه اندازی شده و از ساعت ۷ صبح تا ۲۰ شب خدمات پیش بیمارستانی ارائه می دهند.
به گفته توکلی، در تهران بالای ۱۰ هزار تماس داریم که منجر به سه هزار و ۵۰۰ ماموریت شده و بیش از ۸۰۰ مورد به بیمارستان منتقل می شود ،تلاش داریم سال آینده ناوگان اصلی تهران را موتورلانس کنیم و اگراین امر تحقق یابد ، زمان رساندن بیمار در صورت نیاز به مرکز درمانی کوتاه‌تر می شود و ارائه خدمات نیز بهتر خواهد شد، و باید اورژانس هوایی توسعه یابد و مصدومان ترافیکی به مراکز درمانی سریع تر منتقل شوند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر حضور اورژانس بر سر بالین بیمار به ۱۱ دقیقه رسیده و با توجه به اینکه بعد از دوران همه گیری کرونا، حجم تماس‌ها افزایش پیدا کرده است اما اعزام آمبولانس به صحنه مأموریت به معنای اعزام به بیمارستان نیست و تشخیص آن به عهده همکار است.
توکلی افزود: در بیش از ۱۸۰ نقطه کلانشهر تهران، موتورلانس داریم که لازم است افزایش یابد.
وی تصریح کرد: سال گذشته ۲ میلیون و ۶۰۰ تماس با اورژانس انجام شده که از این تعداد ، ۱۷۰ هزار مزاحمت های تلفنی بوده است.
وی تاکید کرد: همکاران ما در اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان سربازان محسوب می شوند و باید سختی کار آنها در نظر گرفته شود تا شاهد خروج نیرو از اورژانس نباشیم .

http://www.sanatnews.ir/News/1/281373
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است