شنبه 29 ارديبهشت 1403

کشت ۲۴۵۰ هکتاری راتون در بندر انزلی

  تاريخ:هفدهم مهر 1402 ساعت 12:50   |     کد : 283637   |     مشاهده: 111
رئیس جهاد کشاورزی بندرانزلی از کشت دوم ۲۴۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد و گفت: معادل ۵۰ درصد شالیزارهای بندر انزلی به عنوان کشت دوم به پرورش راتون اختصاص یافت.
رضا نوربخش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کشت دوم در راستای افزایش تولیدات زراعی و اشتغال کشاورزان همچنین فرهنگ سازی بین فعالان این عرصه جهت استفاده بهینه از اراضی شالیزاری و درآمد بیشتر در نیمه دوم سال انجام می‌شود.
وی افزود: این کشت در واقع کمک به ارتقای توان اقتصادی کشاورزان همچنین تشویق فعالان این عرصه به کاشت انواع محصولات پاییزه مناسب کشت در اراضی شالیزاری محسوب می‌شود.
نوربخش تصریح کرد: از جمله این محصولات پاییزه کشت حبوبات از جمله پاچ باقلا است که با توجه به قیمت مناسب آن در بازار می تواند گزینه خوبی باشد.
وی افزود: از دیگر محصولات کاشت انواع گیاهان علوفه ای پاییزه که موجب افزایش حاصلخیزی خاک شالیزار و تامین علوفه مورد نیاز دام است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه سبزیجات برگی و غده ای از دیگر محصولاتی است که در کشت دوم می تواند مورد توجه باشد، گفت: کاشت انواع محصولات پاییزه اعم از گیاهان علوفه ای و حبوبات و سبزیجات برگی ۳۲ هکتار در اراضی شالیزاری شهرستان بندر انزلی انجام شده است.
نوربخش در ادامه به پرورش راتون به عنوان کشت دوم در اراضی شالیزاری اشاره و تصریح کرد: راتون در واقع رویش دوباره و جوانه زنی مجدد ساقه‌های برنج پس از برداشت کشت اول است و به لحاظ هزینه کمتر تولید و کیفیت بالاتر یکی دیگر از راهکارهای افزایش تولید و در آمد در نیمه دوم سال برای کشاورزان محسوب می شود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: بر این اساس میزان سطح پرورش راتون ۲۴۵۰ هکتار تقریبا معادل با ۵۰ درصد اراضی شالیزاری شهرستان است که به پرورش این محصول به عنوان کشت دوم اختصاص یافته است.

http://www.sanatnews.ir/News//283637
Share

برچسب ها :  بندر انزلی , راتون
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است