يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

مرگ موس رايانه تا پنج سال آينده

  تاريخ:بيست و نهم تير 1387 ساعت 11:57   |     کد : 2861   |     مشاهده: 627
به گزارش صنعت نیوز، با گذشت نزديك به 40 سال از عمر موس رايانه، يكي از تحليگران گارتنر پايان دوران موس رايانه را پيش بيني كرد.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع پیشرفته صنعت نیوز، با گذشت نزديك به 40 سال از عمر موس رايانه، يكي از تحليگران گارتنر پايان دوران موس رايانه را پيش بيني كرد.

يكي از تحليلگران موسسه‌ي تحقيقاتي گارتنر برچيده شدن موس رايانه ظرف سه تا پنج سال آينده و جانشين شدن فن‌آوري تشخيص چهره و صفحه لمسي به جاي آن را پيش‌بيني كرد.

وي با بيان اين كه موس رايانه براي محيط‌هاي روميزي خوب كار كرده اما براي سرگرمي‌هاي خانگي يا كار در يك نوت بوك عمرش به پايان رسيده است اعلام كرد: پيش‌بيني‌اش بر مبناي تلاش‌هاي شركت‌هاي سازنده محصولات الكترونيكي مصرف‌كنندگان است كه با الهام از دنياي بازي در حال ساخت محصولاتي با سطح كاربري تعاملي هستند؛ البته كساني كه در صنعت ساخت موس هستند با اين پيش بيني موافق نيستند.

رالي دولي - معاون ارشد و مدير كل بخش دستگاه‌هاي كنترلي Logitech - مرگ موس را اغراق‌آميز خواند با اين حال قبول كرد كه شمار روش‌هاي تعامل كاربران با رايانه افزايش يافته و شركتش بسياري از آن‌ها را ساخته است.

شركت Logitech، بزرگ‌ترين سازنده موس و كي‌بورد جهان است كه طي 20 سال گذشته بيش از 500 ميليون موس به فروش رسانده است.

موس توسط دكتر داگلاس اينگلبرت هنگامي كه براي موسسه‌ي پژوهشي استنفورد فعاليت مي‌كرد، ابداع شد با اين حال به دليل اين كه مهلت تمديد امتياز انحصاري‌اش در سال 1987 و قبل از اين كه تحول رايانه شخصي، وجود موس را ضروري كند به پايان رسيد، هرگز براي آن حق امتيازي دريافت نكرد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/2861
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است