دو شنبه 10 ارديبهشت 1403

رفع ۷۲۵ نقطه حادثه خیز محورهای مواصلاتی

رفع ۷۲۵ نقطه حادثه خیز محورهای مواصلاتی
  تاريخ:يازدهم فروردين 1403 ساعت 18:06   |     کد : 287921   |     مشاهده: 379
به گزارش صنعت نیوز، وزیر راه و شهرسازی از رفع ۷۲۵ نقطه حادثه خیز در سطح محورهای اصلی و فرعی کشور طی سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز گام‌های بلندی برای رفع نقاط حادثه خیز بر می‌داریم.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر راه و شهرسازی از رفع ۷۲۵ نقطه حادثه خیز در سطح محورهای اصلی و فرعی کشور طی سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز گام‌های بلندی برای رفع نقاط حادثه خیز بر می‌داریم.
مهرداد بذرپاش امروز ۱۱ فروردین ماه در حاشیه بازدید از محور آزادراه رشت - قزوین که به اتفاق فرمانده پلیس راهور فراجا و استاندار گیلان انجام شد، هدف از این بازدید را بررسی وضعیت محورهای مواصلاتی همزمان با بازگشت مسافران نوروزی دانست و اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب که در اواخر سال ۱۴۰۲ محقق شد، افتتاح کامل مسیر رفت آزادراه رودبار - منجیل بود؛ این محور در ایام پیک سفرها شاهد ترافیک سنگین بود و مردم بیش از هشت ساعت معطل می شدند، اما با افتتاح آزادراه، این ترافیک مدیریت شد.
وی با تاکید بر لزوم مدیریت فرایند بازگشت مسافران نوروزی، افزود: در طرح نوروزی بالغ بر ۴۲۶ میلیون تردد در سطح محورها به ثبت رسیده؛ همچنین هشت میلیون و ۶۶۰ هزار نفر از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده اند.
وزیر راه و شهرسازی همچنین از ورود بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو به گیلان و خروج یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو خبر داد و خاطرنشان کرد: گیلان بعد از مازندران با انباشت خودرو در ایام تعطیلات مواجه است و لذا باید فرایند بازگشت را مدیریت کنیم.
بذرپاش از انجام اصلاحات ترافیکی در محورها جهت روان سازی تردد خودروها خبر داد و بیان کرد: در گیلان با افتتاح آزادراه و بهره‌برداری از پل میدان گیل لاهیجان و احداث تقاطع های همسطح و غیر همسطح و سایر اصلاحات ترافیکی بار ترافیک را روان تر کردیم و مسافران در فرایند بازگشت و مدت زمان سفر، آسایش و آرامش و امنیت بیشتری را تجربه می کنند.
وی در ادامه به آسفالت راه های اصلی و روستایی اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۳۰۰۰ کیلومتر راهسازی روستایی و ۶۰۰۰ کیلومتر بهسازی و روکش راه روستایی را انجام دادیم که در سال جاری نیز هم در محورهای اصلی و هم فرعی ادامه خواهد داشت.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اصلاح هندسی مسیر برگشت آزادراه برای مدیریت ترافیک، عنوان کرد: احداث باند جدید آزادراه را در دستور کار داریم و مطالعات آغاز شده است.
وی ایمنی هموطنان را جزو اولویت ها دانست و یادآور شد: می خواهیم پروژه های توسعه ای و زیرساختی کمترین آسیب را به اقتصاد مردم بزند.
بذرپاش از رفع ۷۲۵ نقطه حادثه خیز در سطح محورهای اصلی و فرعی کشور طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: امسال نیز گام های بلندی برای رفع نقاط حادثه خیز بر می داریم.
وی در پایان از رشد استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی در بخش هوایی خبر داد و گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار دولت قرار دارد و لذا در نوروز سال ۱۴۰۴ شاهد توسعه معناداری در شبکه ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/287921
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است