يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

همیت استفاده از ظرفیت رسانه‌ای بازی‌های رایانه‌ای

  تاريخ:هفدهم ارديبهشت 1403 ساعت 12:27   |     کد : 288388   |     مشاهده: 54
دبیر رویداد «بازی‌آرا» ضمن تشریح جزئیات این رویداد بازی‌محور و آثار داوری شده در عین حال بر اهمیت استفاده از ظرفیت رسانه‌ای بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبداللهی ـ دبیر رویداد «بازی‌آرا» ـ در نشست خبری اختتامیه «رویداد بازی‌آرا» به عنوان اولین رویداد بازی‌سازی محتوایی که پیش از ظهر امروز در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد، گفت: بازی‌های رایانه‌ای رسانه‌های بسیار قدرتمندی هستند و چیزی از رسانه‌های دیگر کم ندارند. این بازی‌ها مثل VOD ها، آنتن صداوسیما و پرده سینما ظرفیت انتقال پیام به مخاطب دارند. بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند راویتگر تاریخ باشند و حتی بازی‌های درمانی داریم؛ د رواقع بازی‌ها اکثر جنبه‌های زندگی را در برمی‌گیرند.
وی افزود: رویداد بازی‌آرا در راستای شناخت دقیق این ظرفیت محتوایی شکل گرفت تا بر اساس ارزش‌های ایرانی ـ اسلامی بازی‌های طراحی کنیم تا مقداری از دغدغه خانواده‌ها نسبت به خالی بودن سبد مصرف از بازی‌های سالم را کم کنیم و این سبد را غنی کنیم. «رویداد بازی‌آرا» با ۵ محور قرآن و عترت، مقاومت، امید و پیشرفت، زن و خانواده و هویت ایرانی ـ اسلامی کار خود را شروع کرد.
وی با اشاره به اینکه ۵۲ اثر برای رقابت در رویداد ثبت‌نام کردند، اظهار کرد: از بین این تعداد داوری صورت گرفت و ۲۰ اثر به عنوان منتخب به مرحله نهایی راه یافتند. در محور زن و خانواده ۹ اثر، در محور امید و پیشرفت ۶ اثر، در محور مقاومت ۱۴ اثر، در محور هویت ایرانی ـ اسلامی ۱۶ اثر و در محور قرآن و عترت ۷ اثر داشتیم. تنوع آثار نشان‌دهنده این بود که ظرفیت تولید بازی در کشور خوب است و افرادی آماده هستند تا در بستر بازی‌ها با نوجوانان سخن بگویند. بعد از انتخاب ۲۰ اثر جلسات آموزش و رهیاری برای تیم‌هایی که از اکثر استان‌های کشور حضور داشتند در ۷ محور آغاز شد. امیدواریم در ۳ روز اختتامیه ۲۰ اثر خوب به جامعه معرفی شود.
در ادامه این مراسم حاجی هاشمی ـ مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ـ گفت: در شرایطی هستیم که در دنیا یک جنایت بی‌سابقه در حال وقوع است و رژیم صهیونیستی مرتکب اقدامی ضد انسانی شده است. طی ماهای اخیر از سمت دیگر یک بیداری وسیعی در دنیا علیه استکبار رخ داده است. مردم کشورهای مختلف که حامی مستکبر بودند بیش از گذشته به خیابان آمدند و مطالبه خود را برای مبارزه با ظلم سر دادند. این حرکت ادامه خواهد داشت و نخبگان و فعالان رسانه‌ای بعد از مردم در لایه‌های مختلف به تصمیم رسیدند و به عرصه آمدند. پس از این موارد احتمالا شاهد حرکاتی از سوی فعالان بازی و گیم هم خواهیم بود.
وی افزود: در رویداد بازی‌آرا قصد داشتیم به نحوی مباحث محتوایی و عمیق را در بازی‌ها مطرح کنیم. این رویداد برای شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری پا به عرصه گذاشت. در ابتدا از بازی‌سازان خواستیم طرح‌ها یا کارهای نیمه‌تمام خود را در رویداد بازی‌آرا ثبت کنند.
وی تاکید کرد: در بخش مقاومت و مبارزه با استکبار تعداد اثر بیشتر بود و فقط ۶ اثر مرتبط با غزه بود. این رویداد می‌خواهد یک حرکت کامل کننده برای تولید و عرصه بازی‌ها باشد و برنامه‌ریزی ما هم بر مبنای رشد زیست بوم بازی‌های رایانه‌ای ایرانی است‌. این رویداد صرفا یک مسابقه نیست بلکه یک فرایند شتاب‌دهی است‌.
حاجی‌هاشمی افزود: در حال ترسیم فضای جدیدی برای دوره ره‌یابی و شتابدهی هستیم.
در پایان این نشست خبری تفاهم نامه شتاب‌دهی بازی‌های رایانه‌ای به امضا رسید.

http://www.sanatnews.ir/News/1/288388
Share

برچسب ها :  بازی یارانه , کودکان
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است