يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

صید در دریای خزر ممنوع

  تاريخ:هجدهم ارديبهشت 1403 ساعت 15:10   |     کد : 288405   |     مشاهده: 58
ایسنا/گیلان رئیس اداره شیلات آستارا با تاکید بر اینکه هر گونه صید ماهی در دریای خزر ممنوع است، گفت: با صیادان متخلف در شهرستان آستارا برخورد قانونی و قضایی انجام خواهد شد.
میر آرمان واعظی امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه با وجود به پایان رسیدن فصل صید، برخی از صیادان در ساحل دریا و رودخانه‌های منتهی به دریای خزر به کار صید ماهیان استخوانی مشغول هستند، اظهار کرد: هر گونه صید ماهی در دریای خزر ممنوع است.
وی افزود: از ۱۵ فروردین ماه سال جاری، صید با پره‌های قانونی در دریای خزر ممنوع و نظر به اهمیت موضوع و فصل زادآوری و تکثیر ماهیان رود کوچ، سازمان شیلات ایران اعلام کرده است که هر گونه صید در دریای خزر ممنوعیت دارد.
واعظی، گفت: بنابر اعلام و تاکید اداره کل شیلات استان گیلان به ادارات شیلات شهرستان ها، از فعالان صید و صیادی درخواست می‌شود که از هر گونه صید با پره و تورهای دام گستر و همچنین پایه‌های توری که در دریا نصب می‌شوند، خودداری کنند.
واعظی، با اشاره به اینکه هر گونه استفاده از ابزار صید ماهی بر اساس قانون و در زمان ممنوعیت قانونی صید ماهی جرم محسوب می‌شود، گفت: هر گونه تور ماهیگیری و ادوات صیادی در دریا توسط یگان حفاظت شیلات شهرستان مرزی بندر آستارا و همچنین اداره حفاظت محیط زیست جمع آوری و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/288405
Share

برچسب ها :  صید , دریای خزر
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است