يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

پيشنهاد براي جلوگيري از فرار مغزها

  تاريخ:بيست و ششم ارديبهشت 1387 ساعت 12:34   |     کد : 292   |     مشاهده: 2029

اداره فدرال مهاجرت روسيه راهي براي جلوگيري از فرار مغزها و بازگرداندن متخصصان به کشور پيشنهاد کرده است.

 

به نوشته روزنامه اينترنتي روسي ايزوستيا يوگني مانياتکين رئيس بخش امور شهروندان اداره فدرال مهاجرت روسيه با اشاره به اتخاذ تدابيري به منظور اجراي برنامه دولتي تشويق متخصصان و دانشمندان به بازگشت داوطلبانه به کشور از ايجاد مکانيزمهايي خبر داد که زمينه هاي بازگرداندن مغزها را فراهم خواهد کرد.

 

به گفته وي برنامه دولتي تشويق شهروندان روسيه به بازگشت به وطن که بر اساس فرمان سال دو هزارو و شش ولاديمير پوتين تنظيم شده و هدف ان به کار گيري توانايي هاي شهروندان روسيه براي توسعه کشوراست به صورت مرحله به مرحله تا سال دو هزارو دوازده عمل خواهد شد.

 

مانياتکين ياداور شد نيروهاي متخصص و دانشمندان روسي براي بازگشت به کشور نيازي به دريافت کمک هزينه زندگي و امتيازات خاصي ندارند چون زمينه کار و امرار معاش براي انها فراهم است و دولت فقط بايد در زمينه توسعه ازمايشگاهها و تجهيزات علمي به منظور ادامه فعاليت انها سرمايه گذاري هاي بيشتري انجام دهد.

 

اين مقام روس با تاکيد بر اين موضوع که عملي کردن اين برنامه بدون کمک دانشمندان ميسر نيست از ارسال نامه اي براي اکادمي علوم به منظور تشويق بيشتر محققان و متخصصان به بازگشت به کشورشان خبر داد.

 

به گفته وي بر اساس امار سي درصد روسهايي که به کشور بازمي گردند تحصيلات عالي دارند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/292
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است