يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

ليزر پرمصرف پزشکي در سازمان انرژي اتمي ساخته شد

  تاريخ:سی ام تير 1387 ساعت 09:59   |     کد : 2925   |     مشاهده: 615
به گزارش صنعت نیوز، ليزر 25 وات گاز کربنيک با کاربرد گسترده در مراکز پزشکي ، به همت پژوهشگران پژوهشگاه علوم و فنون سازمان انرژي اتمي طراحي و ساخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع پیشرفته صنعت نیوز، ليزر 25 وات گاز کربنيک با کاربرد گسترده در مراکز پزشکي ، به همت پژوهشگران پژوهشگاه علوم و فنون سازمان انرژي اتمي طراحي و ساخته شد.

مهندس سيد محمدرضا صدر قايني، پژوهشگر طرح در مصاحبه با خبرنگار ما، با اشاره به گسترش استفاده از ليزر در جراحي هاي روباز، گوش و حلق و بيني و به ويژه مشکلات پوستي گفت:با توجه به تجربه و امکانات موجود در پژوهشکده ليزر پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي، تصميم به طراحي و ساخت اين دستگاه گرفته شد.

وي افزود: اين نمونه با 2000 ساعت کارکرد لامپ و پيش بيني قيمتي کمتر از 9 ميليون تومان ساخته شده است، در حالي که نمونه خارجي آن بيش از 20 ميليون تومان قيمت دارد و استفاده از محصول داخلي موجب کاهش هزينه مراکز درماني و بيماران مي شود.

صدر قايني طراحي و ساخت قطعات ليزر گاز کربنيک را بطور کامل داخلي ذکر کرد و گفت: پشتيباني سريع، ارزان و در دسترس، برابري و برخورداري از آخرين فناوري هاي روز از جمله ويژگي هاي اين دستگاه به شمار مي رود.

وي نشانگر وات واقعي را از ديگر بخش هاي ليزر گاز کربنيک 25 وات دانست و افزود: استفاده از اينه هاي فلزي به جاي اينه هاي طلا در بخش اپتيک و‌ استفاده کمتر از قطعات اپتيک موجب کاهش قيمت تمام شده اين محصول شده است .

دکتر سعيد جلواني، مدير گروه ليزرهاي گازي نيز در مصاحبه با خبرنگار ما، فعاليت هاي اين گروه را شامل دو بخش پژوهش و توليد فناوري ذکر کرد و گفت: ليزر جديد توليد شده آماده عرضه به مراکز پزشکي است و ما در حال مذاکره با وزارت بهداشت براي دريافت مجوزهاي لازم هستيم.

وي افزود: علاوه بر اين نوع، بخش ليزرهاي گازي در حال ساخت ليزرهاي گاز کربنيک صنعتي براي برش فلزات با توان 500 وات، ليزرهاي بخار فلزي 3 طول موجي با کاربرد صنعتي و پزشکي است.

مدير گروه ليزرهاي گازي گفت : همچنين ليزرهاي صنعتي گاز کربنيک و بخار فلزي با توان پايين تر نيز به منظور تامين نيازهاي بخش صنايع آماده عرضه به بازار است .

http://www.sanatnews.ir/News/1/2925
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است