يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

كاهش اقتدار گوگل در برابر مايكروسافت

  تاريخ:سی ام تير 1387 ساعت 10:07   |     کد : 2928   |     مشاهده: 821
به گزارش صنعت نيوز،نتايج يك بررسي جديد نشان مي دهد اگر چه گوگل كماكان حاكم مطلق دنياي جستجوي اينترنتي است، اما مايكروسافت در حال كاهش فاصله خود با اين رقيب ديرينه است.

به گزارش خبرنگار گروه صنايع پيشرفته صنعت نيوز،نتايج يك بررسي جديد نشان مي دهد اگر چه گوگل كماكان حاكم مطلق دنياي جستجوي اينترنتي است، اما مايكروسافت در حال كاهش فاصله خود با اين رقيب ديرينه است.

  

تحقيقات موسسه پژوهشي comScore حاكي است تعداد جستجوهاي اينترنتي در ماه ژوئن تنها در ايالات متحده بالغ بر 11.5 ميليارد مورد بوده است كه اين رقم نسبت به ماه قبل از آن يعني مي 7 درصد افزايش نشان مي دهد.

بر همين اساس از اين رقم حدود 7 ميليارد جستجو در گوگل انجام شده كه نسبت به ماه قبل از آن 6 درصد افزايش نشان مي دهد. همچنين ياهو با 2.4 ميليارد جستجو و اختصاص 9 درصد از بازار جستجوي اينترنتي به خود در رتبه دوم است.

اما يك ميليارد جستجوي اينترنتي هم در سايت MSN مايكروسافت انجام شده كه نشانگر افزايشي 15 درصدي در عرض يك ماه است.

كارشناسان معتقدند راه اندازي سرويس هاي جديد توسط مايكروسافت و از جمله سرويس Live Search كه از فناوري تازه اي براي جستجوي اينترنتي بهره مي برد در كسب اين موفقيت بي تاثير نبوده است.

از سوي ديگر مايكروسافت به دنبال خريد Powerset است كه مبدع فناوري هاي نوين جستجو مي باشد.

برخي صاحب نظران بر اين باورند تحركات جديد مايكروسافت و ياهو ممكن است در دراز مدت اقتدار سنتي موتور جستجوي گوگل را باز هم كاهش داده يا به طور كامل در هم بشكند.

 

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/2928
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است