يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

آذربایجان ماهواره مخابراتی پرتاب می کند

  تاريخ:سی ام تير 1387 ساعت 13:11   |     کد : 2987   |     مشاهده: 625
به گزارش صنعت نیوز، دولت آذربایجان تصمیم گرفته است تا با تکمیل قرارداد ساخت ماهواره مخابراتی خود درآن را در سال 2010 به فضا پرتاب کند.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع پیشرفته صنعت نیوز، دولت آذربایجان تصمیم گرفته است تا با تکمیل قرارداد ساخت ماهواره مخابراتی خود درآن را در سال 2010 به فضا پرتاب کند.

وزیر اطلاعات و ارتباطات آذربایجان از پرتاب ماهواره مخابراتی آذرست در سال 2010 خبر داد.

علی عباسوف وزیراطلاعات و ارتباطات آذربایجان گفت: «هم اکنون دو کمپانی ساخت ماهواره را مورد بررسی و مطالعه قرارداده ایم  و تصمیم داریم تا برای تأیید نهایی به هیئت وزیران معرفی کنیم. ما همچنین تصمیم داریم تا در آینده ماهواره دیگری را به فضا پرتاب کند.»

عباسوف نام دو شرکت ساخت ماهواره و طرف قراردادآذربایجان را اعلام نکرد و در جواب خبرنگاران کار خود رایک موضوع محرمانه تجاری دانست.

علی عباسوف عنوان کرد که دولت آذربایجان توانسته است مشکل موقعیت و اجاره مدارآذرست را باکمک دولت ترکیه حل و موقعیتی مناسب را در فضا اجاره کند.

با پرتاب آذرست در سال2010 ، آذربایجان خواهد توانست مکالمات با کیفیت بالاتر و شبکه های تلویزیونی بیشتری در اختیار داشته باشد.

این بدان معناست که پوشش آذرسطح بر منطقه اروپا، آذربایجان خواهد توانست برنامه های تلویزیونی و رادیویی خود را برای منطقه وسیع در آسیا و اروپا پخش

http://www.sanatnews.ir/News/1/2987
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است