يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

روزانه2ساعت صحبت تلفنی زنان تهرانی

  تاريخ:بيست و پنجم آبان 1388 ساعت 13:09   |     کد : 29950   |     مشاهده: 807

خبرگزاري زنان ايران: يك استاد دانشگاه تهران گفت: زنان تهراني به طور متوسط روزانه دو ساعت با تلفن صحبت مي‌كنند.

فهيمه قبيتي در همايش اصلاح الگوي مصرف كه در سالن اجتماعات شركت برق منطقه‌اي قزوين برگزار شد، بيان داشت: بر اساس تحقيقاتي كه چندي پيش انجام گرفته است زنان تهراني به طور متوسط روزانه دو ساعت با تلفن صحبت مي‌كنند .

وي ادامه داد: از طرفي تحقيقات نشان مي‌دهد روشن كردن تلويزيون يكي از كارهاي اوليه خانم‌ها، صبح‌ها پس از بيدار شدن است .

استاد دانشگاه تهران اضافه كرد: حتي بسياري از خانم‌ها اظهار داشته‌اند كه هنگام حضور در آشپزخانه بايد تلويزيون روشن باشد و آنها صدايش را بشنوند .

وي افزود: با توجه به تحقيقاتي كه در دنيا انجام شده است امروز دنيا به فكر كاهش حضور خانم‌ها در آشپزخانه افتاده است چراكه حضور خانم‌ها در آشپزخانه با افزايش و رشد بيشتر انرژي همراه است از همين رو غذاهاي فست فود در دنيا گسترش يافته است .

قبيتي افزود: اگر مي‌خواهيم براي كاهش و استفاده درست انرژي كاري كنيم، بايد فرهنگ سازي كنيم تا با نهادينه كردن فرهنگ اصلاح الگوي مصرف بتوانيم به هدف خود دست يابيم .

وي تصريح كرد: يكي از مهم‌ترين مسائلي كه در شكل‌گيري رفتار در جامعه ما موثر است قضاوت ديگران است به طوري كه قضاوت ديگران هويت جامعه ما را شكل داده است و اين موضوع فرصت را براي اِبراز‌هاي فردي خيلي كم مي‌كند .

استاد دانشگاه تهران عنوان داشت: از همين رو ما خيلي به خود و ديگران اجازه ابراز عقيده نمي‌دهيم و بيشتر مواقع تأييدمان را از جمع مي‌طلبيم از اين رو گاه سختي‌ها را تحمل مي‌كنيم تا تأييد جمع را داشته باشيم .

وي توضيح داد: به عنوان نمونه مي‌توانيم به تأثير تلويزيون در زندگي اشاره كنيم كه چگونه پخش يك سريال گويش مردم را تغيير مي‌دهد و يا با پخش يكي يا دو سريال امكان تحصيل دختران در دانشگاه سهل‌تر مي‌شود و نگاه‌ها را عوض مي‌كند .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/29950
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است