يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

دستگیری سرکردگان4شرکت هرمی

  تاريخ:بيست و پنجم آبان 1388 ساعت 14:54   |     کد : 29973   |     مشاهده: 735

مهر: یک کارشناس موضوع اقتصادی وزارت اطلاعات از دستگیری سرکردگان چهار شرکت هرمی در کشور خبر داد و اعلام کرد راه‌اندازی شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای تحت نظارت دولت ایران به عنوان راهکار مقابله با فعالیت اینگونه شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

این کارشناس موضوع اقتصادی وزارت اطلاعات روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعضای اصلی این شرکت های هرمی دستگیر شده اند و هم اکنون در زندان به سر می برند.

وی افزود: شرکت پی آی سی که عمده فعالیت آن در بوشهر و کشورهای حاشیه جمهوری اسلامی ایران بود، شرکت گیریفین (GRF) که بیشترین فعالیت آن در همدان صورت می گرفت و البته در تهران و کرج نیز فعالیت می کرد، شرکت گالف (GALF) که در مازندران و حدود 9 استان کشور فعالیت می کرد و شرکت هرمی تلاش گستر تجارت (INVITING) چهار شرکت هرمی بودند که با همت سربازان گمنام امام زمان مورد ضربه قرار گرفته اند.

این کارشناس موضوع اقتصادی وزارت اطلاعات تصریح کرد: پرونده این شرکت ها تشکیل و به مراجع قضایی ارائه شده است و در سایت مربوط به آنان نیز اطلاع رسانی شده که پرونده این شرکت های هرمی در کدام شعبهرسیدگی می شود.

وی زمان مربوط به پیگیری وضعیت این شرکت ها را از شهریور ماه امسال تا امروز عنوان کرد و گفت: البته این شرکت های هرمی زیر مجموعه هایی هم داشته که در حال تاسیس شرکت های هرمی جدید بوده اند که همگی این شرکت ها و زیر مجموعه های آنان به طور کامل از بین رفته اند.

وی اضافه کرد: مسئولیت مدیریت جریان شرکت های هرمی از سوی شورای عالی امنیت ملی از ابتدای اردیبهشت ماه امسال به وزارت اطلاعات واگذار شده است که بر این اساس تا کنون توانسته ایم حدود 110 شرکت هرمی را شناسایی کنیم.

این کارشناس موضوع اقتصادی وزارت اطلاعات با اشاره به طرح شورای عالی امنیت ملی برای مقابله با شرکت های هرمی گفت: اولین موضوعی که در این طرح مورد اشاره و تاکید به عنوان اصلی ترین راهکار برای مقابله با شرکت های هرمی در نظر گرفته شده است اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم است.

وی خاطر نشان کرد: راه اندازی شرکت های بازاریابی شبکه ای تحت نظارت دولت جمهوری اسلامی ایران دومین راهکار برای مقابله با فعالیت شرکت های هرمی است که در این راستا جلسه ای در وزارت بازرگانی برگزار خواهد شد و راه اندازی اینگونه شرکت ها تحت نظارت وزارت بازرگانی بررسی می شود. پس از تشکیل کمیته نظارت بر شرکت های بازاریابی شبکه ای تشکیل خواهد شد که در آن نمایندگان وزارت بازرگانی، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و دیگر نهادهای مسئول حضور خواهند داشت.

وی با تشریح اقدامات برخی از شرکت های هرمی که هم اکنون توسط وزارت اطلاعات ضربه خورده و اعضای آن دستگیر شده اند، گفت: به عنوان مثال در سایت شرکت PIC سرکردگان این شبکه هرمی مدعی شده اند که 37 درصد از سرمایه گذاری ها را در بخش طلا، نفت و فارکس، 23 درصد در بازارهای جدید و های تک، 22 درصد در بخش کشاورزی و مابقی آن را در بانک ها سرمایه گذاری خواهند کرد.

این کارشناسان موضوع اقتصادی وزارت اطلاعات ادامه داد: آنچه از 4 نفر راه اندازان این شبکه هرمی به دست آمده دقیقا بر خلاف ادعاهای موجود در سایت این شبکه هرمی است چرا که 4 نفر سرکرده این شبکه هرمی با 6 میلیون تومان سایتی را طراحی می کنند و طی قراردادی فی ما بین هم مقرر می کنند که 70 درصد از پول ها را بین خود تقسیم کرده و 30 درصد آن را به پرداخت هایی که بعدا باید به صورت نقدی انجام دهند اختصاص بدهند.

به گفته وی اطلاعات بدست آمده از دو شرکت هرمی نشان می دهد که در این دوشرکت 100میلیارد تومان کلاهبرداری صورت گرفته است .

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه اصحاب رسانه در زمینه شرکت های هرمی اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم است، اظهار داشت: با رویکردی که وزارت اطلاعات در زمینه برخورد با شرکت های هرمی دارد به احتمال فراوان با 70 تا 80 درصد این شرکت ها در سطح کشور تا پایان سال جاری برخورد صورت خواهد گرفت اما برخورد با این شرکت ها بر اساس تجارب قبلی راهکار مقابله با آنان نیست بلکه در این زمینه تنها باید مردم آگاه شوند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/29973
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است