يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

قتل 2 كودك توسط پدر سنگدل

  تاريخ:بيست و پنجم آبان 1388 ساعت 14:56   |     کد : 29975   |     مشاهده: 803

فارس: به دنبال قتل دو كودك 12 و 15 ساله در شهرك رازي اردبيل توسط پدرشان در نيمه‌هاي شب، زواياي جديدي از اين قتل دلخراش توسط بازپرس ويژه قتل در استان اردبيل بازگو شد.

بازپرس ويژه قتل در استان اردبيل اظهار داشت: همسر قاتل هشت ماه پيش به دليل اختلافات خانوادگي خانواده را ترك كرده و براي دريافت مهريه و نفقه به دادگاه شكايت كرده بود و خانه محل سكونت قاتل در توقيف بوده است.

رضا خانعليزاده افزود: پدر خانواده همسر خود را تهديد مي‌كند كه اگر وي طلاق نگيرد و خانه را از توقيف آزاد نكند وي هر دو كودك را به قتل خواهد رساند ولي از آنجا كه كودكان از جانب پدر احساس خطر نمي‌كردند اين تهديد را مهم تلقي نكردند.

وي ادامه داد: آثار به دست آمده حاكي از آن است كه هنگام قتل الهام فرزند بزرگتر در حين اقدام به قتل توسط پدرش سعي كرده از خود دفاع كند و حتي اقدام به فرار كرده ولي موفق نشده و در نهايت بي‌رحمي به دست پدرش به قتل رسيده است.

بازپرس ويژه قتل در استان اردبيل اظهار داشت: به نظر مي‌رسد مرتضي فرزند كوچك خانواده به احتمال قوي در خواب توسط پدر سنگدل به قتل رسيده است.

خانعليزاده با اظهار تاسف از وقوع چنين پديده‌هاي شوم اجتماعي تصريح كرد: با كمي آرامش و تامل مي‌توان جلوي وقوع چنين جناياتي را گرفت و نبايد دعواهاي خانوادگي را به كينه تبديل كرد چرا كه همين كينه و دشمني سرانجام قتل است.

وي ادامه داد: اگر مانند گذشته‌هاي نه چندان دور، حرمت ريش‌سفيدي بزرگ فاميل حفظ شود بذر عاطفه بيشتر از گذشته در دل خانواده‌ها كاشته مي‌شود.

بازپرس ويژه قتل در استان اردبيل گفت: بسته بودن راه‌هاي حل اختلاف در ميان خانواده‌ها را نيز در اين ميان نقش داشته است و مشكل مالي و معيشتي راهكارهايي است كه قانونگذارمي‌تواند با ارائه ساز و كارهاي مناسب در راستاي رفع آن گام بردارد زيرا فقر معيشتي ريشه بروز قتل‌هاي خانوادگي است.

خانعليزاده در پايان اظهار داشت: هم‌اكنون اين پرونده در دادسرا در حال رسيدگي است و به زودي حكم پدر قاتل صادر خواهد شد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/29975
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است