يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

ناهنجاري‌ جنيني به دليل نيترات آب

  تاريخ:بيست و هفتم آبان 1388 ساعت 11:50   |     کد : 30083   |     مشاهده: 823

رئيس كميته محيط‌زيست شوراي شهر تهران گفت: وقتي معاون وزير نيرو به مردم پينشهاد مي‌دهد كه از آب‌هاي معدني استفاده كنند، نشان‌دهنده اين است كه آب شرب تهران بهداشتي نيست.

به گزارش ايلنا، معصومه ابتكار در دويست و سي‌وهفتمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران در جريان ارايه گزارش در مورد وضعيت شبكه آب‌رساني تهران تاكيد كرد: در حال حاضر مشكلات بي‌شماري از جهت وجود نيترات در آب و برداشت از آب‌هاي زيرزميني وجود دارد.

او ادامه داد: ‌اخيرا معاون وزير نيرو از مردم خواسته تا از آب معدني در روز استفاده كنند؛ اين اظهارنظر معاون وزير مبهم است چرا كه اگر آب شرب تهران سالم است، چرا بايد چنين توصيه‌اي به شهروندان شود؟

رئيس كميته محيط‌زيست شوراي شهر تهران با اشاره به بازديد از آزمايشگاه‌هاي شركت فاضلاب يادآور شد: در اين بازديد، وعده دادند كه آزمايشگاه‌ها را به دستگاه و پارامترهاي جديد و استاندارد مجهز كنند چرا كه خيلي‌ از نگراني‌هاي فعلي با تجهيز آزمايشگاه‌ها برطرف مي‌شود.

او ادامه داد: اگر قرار است كه برداشت از آب‌هاي زيرزميني استمرار داشته باشد، بايد براي آن فكري شود؛ چرا كه بقاياي نيترات در آب، تا زماني كه شبكه فاضلاب تهران و كشور تكميل نشده ادامه دارد.

به گفته ابتكار نمي‌توان با پارامترهايي كه متعلق به دو يا سه دهه قبل بوده، سلامت آب را تضمين كرد.

معصومه‌ آباد عضو كميسيون اجتماعي ـ فرهنگي شوراي شهر نيز تاكيد كرد: در حال حاضر ناهنجاري‌هاي جنيني به دليل وجود نيترات در آب يكي از عوامل اثبات شده در مادران باردار است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/30083
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است