يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

اعتراض مجلس به دولت یمن

  تاريخ:بيست و هفتم آبان 1388 ساعت 12:02   |     کد : 30086   |     مشاهده: 777

به گزارش واحد مرکزی خبر ، نمایندگان در جلسه پیش نیز با امضای بیانیه ای اعتراض خود را به کشتار مسلمانان در یمن به دولت این کشور و برخی کشورهای دخیل در این مسئله اعلام کرده بودند.

این لایحه موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات درباره مالیات های بر درآمد و سرمایه میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت یمن بود که با تصویب نمایندگان سه ماه مسکوت ماند.

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در پیشنهادی خواستار رد کامل این لایحه شده بود که البته پیشنهاد مسکوت گذاشتن رأی آورد.

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت علت پیشنهاد نمایندگان برای مسکوت گذاشتن این لایحه را حساسیت مجلس به مواضع به شدت قابل انتقاد دولت یمن اعلام کرد.

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در بیان علت مسکوت گذاشتن این لایحه گفت: ریشه کشت و کشتار روزهای اخیر در یمن برای ما پنهان نیست و جریان سلفی و برخی قدرت های منطقه ای بر اساس منافع خود در یمن اقدام به تحریک می کنند.

کاظم جلالی افزود: با وجود همه پیشنهادهای ارائه شده برای میانجیگری در این کشور، هنوز این مسئله خاتمه نیافته است.

وی اضافه کرد: جریانی که امروز در یمن مسائل را هدایت و مدیریت می کند در راستای منافع مردم یمن و دولت های اسلامی و منطقه نیست.

جلالی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره سیاستش بر حسن همجواری است و آمادگی دارد در مسائل دنیای اسلام بر اساس مصالح امت اسلامی حرکت کند و در جریان اختلافات امت اسلامی به هیچ وجه منافع خود را تعقیب نمی کند.

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مجلس چند روز پیش نیز در بیانیه ای به جریان سلفی در یمن که باعث تفرقه میان مذاهب اسلامی شده است هشدار داد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/30086
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است