يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

یک سوم تهرانی‌ها آسم دارند

  تاريخ:بيست و هفتم آبان 1388 ساعت 12:09   |     کد : 30088   |     مشاهده: 791

در 6 ماه اول امسال، تنها 6 روز هوای پاک داشته‌‌ایم

رئیس انجمن آسم و آلرژی ایران، از آلودگی هوا به ویژه در فصل تابستان و پاییز به عنوان عوامل خطر بروز بیماری آسم یاد کرد.

رئیس انجمن آسم و آلرژی ایران، از آلودگی هوا به ویژه در فصل تابستان و پاییز به عنوان عوامل خطر بروز بیماری آسم یاد کرد و گفت: در این زمینه در تهران با فاجعه ‌مواجه هستیم

به گفته معین، میزان شیوع آسم در ایران حدود 8 تا 12 درصد است. همچنین به طور متوسط آسم در ایران از شیوع 10 درصدری برخوردار است. این در حالی است که تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که متوسط شیوع آسم در کشور به 13 درصد افزایش یافته است. همچنین بر اساس تحقیقات اخیر 4/35 درصد از جمعیت 10 میلیونی شهر تهران، علائم آسم را از خود نشان می‌دهند که این امر یک فاجعه است.

دکتر مصطفی معین روز سه‌شنبه در سومین همایش تخصصی آسم و آلرژی که در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد از افزایش متوسط شیوع آسم در کشور به 13 درصد خبر داد.

معین، میزان شیوع آسم در کودکان و نوجوانان را بالا دانست و گفت: آسم سالانه 15 میلیون ناتوانی در سطح جهان ایجاد می‌کند.

به گفته معین آلودگی هوا به ویژه در فصل تابستان و پاییز از دیگر عوامل خطر بروز بیماری آسم است. در این زمینه در تهران با فاجعه‌ای مواجه هستیم به طوری که اعلام شده در 6 ماه اول امسال، تنها 6 روز هوای پاک داشته‌‌ایم. این در حالی است که قربانیان اصلی آلودگی هوا را خردسالان، کودکان، کهنسالان، بیماران قلبی عروقی و بیماران مبتلا به آسم تشکیل می‌دهند. بنابراین با افزایش آلودگی هوا تلفات ناشی از آن نیز افزایش می‌یابد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/30088
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است