يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

سرقت ‌ميلياردي به بهانه تماشاي جن‌!

  تاريخ:بيست و هفتم آبان 1388 ساعت 12:17   |     کد : 30090   |     مشاهده: 811

جام جم آنلاين: 4 نفر از اعضاي باندي كه به بهانه مشاهده جن‌ها در يك باغ متروكه به خانه ويلايي در غرب تهران راه يافته و از اين محل طلا ، برليان و جواهر به ارزش يك ميليارد تومان سرقت كرده بودند، دستگير شدند.

شامگاه 15 خرداد امسال، ساكنان يكي از محله‌هاي غرب تهران با صداي فرياد و كمك‌خواهي زوج همسايه - كه در خانه ويلايي زندگي مي‌كردند - به خانه زوج سالخورده رفتند تا ماجرا را جويا شوند كه متوجه سرقت اموال خانه آنها شدند.

پس از آن مرد صاحبخانه با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تهران تماس گرفت و از سرقت منزلش خبر داد. پس از اين تماس مردمي، ماموران اداره سرقت منازل پايگاه دوم آگاهي تهران به محل حادثه اعزام و به بررسي موضوع پرداختند كه معلوم شد، سارقان نيمه‌شب از منزل صاحبخانه سالخورده سرقت كرده‌اند.

در ادامه تحقيقات، زن صاحبخانه به پليس گفت: من پزشك هستم و شوهرم تاجر است. شب حادثه وقتي شوهرم را براي خوردن قرص از خواب بيدار كردم، متوجه صداي پچ‌پچ‌هاي مردانه‌اي شديم و داد و فرياد راه انداختيم كه ناگهان 2 مرد كه ساك‌هايي را با خود حمل مي‌كردند، با چاقو ما را تهديد به مرگ كرده و از خانه ويلايي فرار كردند و جستجو براي يافتن آنها بي‌نتيجه ماند.

اموال مسروقه، يك ميليارد تومان ارزش داشت

شاكي اضافه كرد: پس از ورود ماموران به محل و بررسي اتاق‌ها، متوجه شديم سارقان با تخريب كمد ديواري، 8 كيلو طلا، 6 ساعت گرانبها، 4 كيلو برليان و جواهر، 400 سكه بهار آزادي، 40 هزار دلار، 3 ميليون تومان پول و چك - به ارزش يك ميليارد تومان - را سرقت كرده‌اند.

كارآگاهان پايگاه دوم آگاهي تهران با ثبت اظهارات زن صاحبخانه و شوهرش، به بررسي دوباره محل حادثه پرداختند كه مشخص شد، سارقان با شكستن يكي از پنجره‌ها وارد خانه شده‌اند.

رد پاي يك كيف‌قاپ در سرقت

با تشكيل پرونده قضايي در شعبه دوم بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه 5 تهران، بازپرس مراد عباسي، دستور ويژه‌اي را براي دستگيري سارقان صادر كرد و تيم تحقيق كارآگاهان مبارزه با سرقت منازل به سرپرستي سرهنگ مهرداد يگانه، رئيس پايگاه دوم آگاهي تهران، تحقيقات گسترده‌اي را در اين ارتباط آغاز كردند تا اين كه پس از چند ماه تلاش شبانه‌روزي پي بردند برخي از طلاهاي مسروقه در چندين طلافروشي، فروخته شده است. با مشخص شدن اين موضوع، در ادامه تحقيقات معلوم شد جواني به نام اميرحسين تعدادي از سكه‌ها را به طلافروشي‌ها فروخته است.

با به دست آمدن هويت اين جوان، وي تحت تعقيب قرار گرفت تا اين‌كه 21 آبان امسال در يكي از محله‌هاي غرب تهران شناسايي و دستگير شد.

با انتقال اين متهم به مركز پليس، وي در بازجويي هرگونه سرقتي را انكار كرد تا اين‌‌كه ماموران در ادامه تحقيقات متوجه شدند اين مرد با 2 جوان ديگر به نام حامد و شهرام آشنايي دارد و قبل از دستگيري چند بار با آنها ملاقات داشته است. بنابراين پاتوق‌هاي احتمالي اين 2 متهم زير نظر گرفته شد و آنها روز بعد دستگير شدند. اين 2 متهم پس از انتقال به مركز پليس، در مواجهه حضوري با اميرحسين، ديگر متهم پرونده، راز سرقت از خانه ويلايي زوج پولدار تهراني را فاش كردند.

مرد كيف‌قاپ همدستانش را لو داد

حامد مرد سارق در اظهاراتش به پليس گفت: من و همدستانم از دوستان قديمي هستيم و چندي قبل به اتهام كيف‌قاپي از سوي پليس دستگير و با سپردن وثيقه از زندان آزاد شدم، تا اين‌كه 2 هفته قبل از سرقت از خانه شاكي، اميرحسين به من و 2 دوستم، شهرام و حسين گفت كه در يكي از باغ‌هاي متروكه غرب تهران چندين جن مشاهده كرده است و از ما خواست، براي ديدن جن‌ها با او همراه شويم كه پذيرفتيم و از نقشه سرقت از خانه شاكي اطلاعي نداشتيم.

رشوه به 2 شرور محله براي فرار

متهم ادامه داد: آن شب 4 نفري وارد باغ متروكه شديم، اما خبري از جن‌ها نبود. به اميرحسين اعتراض كرده و قصد بازگشت به خانه‌هايمان را داشتيم كه از ما خواست به راهمان ادامه دهيم كه به خاطر رفاقتي كه ميان ما چهار نفر بود، از بازگشت به خانه منصرف شديم و پس از طي مسافتي به يك خانه ويلايي رسيديم كه اميرحسين خواست حسين و شهرام در بيرون از خانه كشيك دهند تا من و او وارد خانه شده و طلاهاي موجود در اين مكان را سرقت كنيم كه وسوسه شده و قبول كرديم. من و اميرحسين ابتدا وارد طبقه اول شديم و پس از جستجو، موفق به يافتن طلاها نشديم تا اين‌كه به طبقه دوم رفتيم و به گمان اين‌كه صاحبخانه در منزل نيست، همدستم با قمه‌اي كه همراه داشت، كمد چوبي را شكست و طلا، برليان، جواهر، پول، دلار و سكه‌هاي بهار آزادي را از داخل آن برداشت و درون دو ساك ريخت و در همين موقع قصد فرار داشتيم كه پي برديم صاحبخانه در منزل حضور دارد، بناچار او و شوهرش را تهديد كرده و فرار كرديم. هنگام فرار در دام 2 شرور محله حادثه گير افتاديم و براي اين‌كه آنها ما را لو ندهند، 15 سكه از اموال دزدي را به آنها داديم و موفق به ترك آن محل شديم و بعد اموال مسروقه را ميان هم تقسيم كرديم.

اعتراف سركرده باند

به دنبال اظهارات اين مرد و شهرام، ديگر همدست وي، اميرحسين سركرده باند به همكاري با آنها اعتراف و عنوان كرد، چند بار هنگام تردد در محل حادثه، متوجه شدم زوج صاحبخانه وضع مالي خوبي دارند و طلاهاي زيادي را در خانه نگهداري مي‌كنند، بنابراين نقشه سرقت را طراحي و با همكاري دوستانم، آن را عملي كرديم و مشاهده جن‌ها فقط يك بهانه بود تا همدستانم را مجبور به همكاري كنم.

به دنبال اعتراف اميرحسين سركرده باند، ديگر عضو فراري حسين تحت تعقيب قرار گرفت و شامگاه 24 آبان‌ماه امسال دستگير و به همكاري با آنها اعتراف كرد.

بنابر اين گزارش، متهمان با قرار قانوني از سوي بازپرس مراد عباسي رئيس شعبه دوم دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه 5 تهران روانه بازداشتگاه پليس شدند و تحقيقات تكميلي از آنها براي دستگيري 2 شرور فراري و كشف اموال مسروقه يك ميلياردي ادامه دارد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/30090
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است