يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

ارایه کد به سهامداران خارجی

  تاريخ:سی ام آبان 1388 ساعت 09:55   |     کد : 30168   |     مشاهده: 761

مدیرعامل شرکت بورس و ارواق بهادار از مطالعه راه اندازی تابلوی ارزی، ارایه کد به سهامداران خارجی و صدور مجوز 40 هزار کد معاملاتی خبر داد.

حسن قالیباف اصل بازار سرمایه کشور را فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری ذکر کرد و یکی از ویژگی های این بازار را نقد شوندگی سهام در هر لحظه توسط سرمایه گذار دانست.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: افرادی که سهام خود را با مطالعه خریداری می کنند و شکیبایی به خرج می دهند معمولاً یک بازده از بازار سرمایه دریافت می کنند.

وی ادامه داد: بازده سرمایه گذاری در بورس تهران در مقایسه با سرمایه گذاری ها مناسب است، منتها نصیب افرادی می شود که با مطالعه، کار کارشناسی و صبر و حوصله وارد بازار می شوند.

تابلوی ارزی

قالیباف اصل با بیان اینکه راه اندازی تابلوی ارزی معاملات بورس در حال بررسی و کار کارشناسی است، گفت: راه اندازی این تابلو باید توجیه اقتصادی داشته باشد بنابراین بازار آن در حال مطالعه است.

وی اضافه کرد: اگر تابلوی ارزی ایجاد شود اما سرمایه گذاران خارجی وارد نشوند توجیه اقتصادی نخواهد داشت صمن اینکه مقررات مربوط به بانک ها و بورس ها در مناطق آزاد که بندی به آن در مجلس افزوده شد، باید مراحل نهایی خود را طی کند .

سرمایه گذاران خارجی

وی با اشاره به اصلاح قانون سرمایه گذاری خارجی برای حضور سرمایه گذاران در بازار سهام گفت: این قانون شرایط را برای حضورسرمایه گذاران خارجی در بور س تسهیل می کند.

مدیرعامل شرکت بورس و ارواق بهادار تهران اضافه کرد: در صورتی که سرمایه گذار خرجی مجوز سازمان سرمایه گذار خارجی را اخذ کنند می تواند به راحتی از بازار سرمایه کد دریافت کرده وخرید و فروش سهام انجام دهند.

40 هزار کد معاملاتی

وی از صور مجوز برای ایجاد 40 هزار کد جدید معاملاتی خبر داد و گفت: از این طریق 40 هزار سهامدار به سهامداران بورس افزوده شده.

بیمه های آسیا و دانا

قالیباف اصل مهمترین واگذاری های بورس تا پایان امسال را در صورت قطعی شدن، بیمه های آسیا و دانا ذکرکرد و افزود: البته هیئت عالی واگذاری عرضه سهام شرکت حفاری شمال را تصویب کره است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/30168
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است