يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

دزد پررو با مالباخته معامله می‌کرد

  تاريخ:سی ام آبان 1388 ساعت 09:58   |     کد : 30176   |     مشاهده: 803

همشهری: سارق پررو بعد از دستبرد به خانه مرد ميانسالي در جنوب تهران، براي پس دادن مدارك و اسناد مسروقه با او وارد معامله شد

عقربه‌هاي ساعت، 8 صبح دومين روز مهرماه را نشان مي‌داد كه مرد ميانسال با شنيدن صدايي از خواب پريد. او با ديدن در و پنجره‌هاي خانه‌اش كه كاملا باز بودند، از تخت‌خواب بيرون آمد و متوجه شد زماني كه او در خواب بوده، سارق ناشناسي قدم به خانه‌اش گذاشته و كيف سامسونت وي را كه حاوي مقداري پول نقد، مدارك شناسايي و اسناد خودروي سواري و وانتش بود، به سرقت برده است.

مالباخته كه حسابي شوكه شده بود، وقتي ديد از گوشي تلفن همراهش نيز خبري نيست، بلافاصله با آن تماس گرفت و لحظاتي بعد صداي مرد جواني را از آن سوي خط شنيد.

اين مرد كه به‌نظر مي‌رسيد همان سارق ناشناس باشد به مالباخته گفت: «من دزد خانه شما هستم و همه مدارك و اسنادتان پيش من است. اگر مي‌خواهي گوشي تلفن همراه و ديگر مداركت را پس بگيري بايد هرچه سريع‌تر 200 هزار تومان به شماره حسابي كه مي‌گويم واريز كني.»

مرد جوان بعد از گفتن اين جملات، گوشي را قطع كرد. مالباخته كه سردرگم شده بود، از خانه خارج شد تا با واريزكردن پول به حساب سارق، مدارك شناسايي و اسناد خودرواش را پس بگيرد.

او بعد از تماس دوباره با سارق ناشناس، شماره حساب وي را گرفت و مبلغ مورد نظر را به حسابش واريز كرد اما اين بار دزد ناشناس از وي خواست مبلغ ديگري هم به حسابش بريزد.

مالباخته كه حسابي عصباني شده بود، اين بار به اداره پليس رفت و از سارق ناشناس شكايت كرد. بعد از اظهارات اين مرد، ماموران با دريافت دستور قضايي از سوي بازپرس شعبه هفتم دادسراي بعثت، عازم بانكي شدند كه دزد ناشناس در آنجا حساب داشت اما بررسي مداركي كه او براي بازكردن حساب به بانك ارائه كرده بود نشان مي‌داد كه تمامي اين مدارك جعلي هستند.

گرچه نخستين مرحله از تحقيقات پليسي با بن بست روبه‌رو شده بود اما ماموران به بررسي فيلم‌هاي ضبط شده توسط دوربين مداربسته بانك پرداختند و از اين طريق توانستند به تصويري از سارق تحت تعقيب كه براي برداشت پول از حسابش به بانك رفته بود، دست پيدا كنند.

درحالي‌كه تحقيقات پليسي براي شناسايي سارق پررو ادامه داشت، ماموران متوجه شدند مرد جواني به تازگي به اتهام جعل و سرقت از سوي كلانتري 152 خاني آباد دستگير شده كه شباهت زيادي به سارق پررو دارد. بنابراين، اين مرد به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران انتقال يافت و در جريان تحقيقات انجام شده مشخص شد كه وي همان كسي است كه بعد از سرقت از خانه مالباخته با او وارد معامله شده و 200 هزار تومان از وي اخاذي كرده بود.

از آنجايي كه احتمال مي‌رود اين متهم سرقت‌هاي ديگري را نيز مرتكب شده باشد، بازپرس پرونده دستور چاپ عكس بدون پوشش چهره او را صادر كرده و از شاكيان احتمالي خواسته است براي طرح شكايت به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند يا با شماره تلفن 51055464 تماس بگيرند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/30176
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است