يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

حذف زنگ ورزش از مدارس ابتدايى

  تاريخ:اول آذر 1388 ساعت 09:26   |     کد : 30236   |     مشاهده: 511

فارس، بهنام ميرزايى اظهار داشت: با اهميت ندادن به زنگ ورزش در مقطع ابتدايي، به دانش‌آموزان از لحاظ آمادگى جسمانى صدمات جبران‌ناپذيرى وارد خواهد شد. وى ادامه داد: با ادامه اين رويه، دانش‌آموزان مهارت‌هاى اوليه درست راه رفتن، دويدن، نشستن و خوابيدن را فرا نمى‌گيرند و از لحاظ آمادگى جسمانى هم در سطح پايينى باقى خواهند ماند.

کارشناس مسئول تربيت‌بدنى آموزش و پرورش شهرستان‌هاى استان تهران بيان کرد: با اهميت ندادن به ورزش پايه در مقطع ابتدايي، دانش‌آموزان در ستون فقرات و ساختارهاى قامتى با آسيب‌هاى جدى روبه‌رو خواهند شد.

ميرزايى تصريح کرد: مقطع ابتدايي، سن بحران هر دانش‌آموز است و اگر در اين سن به ورزش آنها اهميت لازم داده نشود در مقاطع بالاتر اين امر ديگر فايده‌اى براى دانش‌آموز و ورزش قهرمانى کشور نخواهد داشت.

وى با ابراز تأسف از حذف زنگ ورزش در مقطع ابتدايي، افزود: با حذف زنگ ورزش در مقطع ابتدايى ديگر نظارتى بر آمادگى جسمانى دانش‌آموزان نيست و کنترل و پيشگيرى نمى‌شود، در نهايت بيشتر استعدادها نهفته باقى خواهند ماند.

کارشناس مسئول تربيت‌بدنى آموزش و پرورش شهرستان‌هاى استان تهران اضافه کرد: در مقطع ابتدايى مشکل نبود مربى تربيت‌بدنى در زنگ ورزش کلاس‌هاى اول تا سوم بود و به جاى اينکه اين مشکل حل شود، مربى تربيت‌بدنى را نيز از زنگ ورزش کلاس‌هاى چهارم و پنجم حذف کردند.

ميرزايى بيان کرد: زمانى که دانش‌آموزى حرکات اوليه ورزشى را نياموخته است و حرکات اعضاى بدنش با اعصاب آن هماهنگ نيست، مربى تربيت‌بدنى در مقطع راهنمايى ديگر کارى براى رشد استعداد وى نمى‌تواند انجام دهد. وى خاطرنشان کرد: در سطح آموزش و پرورش از نظر آگاهى مسئولان به مسائل تربيت‌بدنى مشکلى وجود ندارد ولى سياست‌ها با عملکردها تناقض دارد و اگر به همين روال پيش رود از ورزش قهرمانى در دنيا عقب خواهيم ماند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/30236
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است