يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

ريزش اولين برف پاييز امسال در اردبيل

  تاريخ:اول آذر 1388 ساعت 09:28   |     کد : 30239   |     مشاهده: 537

ایرنا: ريزش اولين برف پاييز امسال همراه با هواي سرد از عصر آخرين روز آبان ماه درشهرستان اردبيل و نقاطي از اين استان شروع شده است.

آسمان بطور نسبي صاف شهر اردبيل در بامداد امروز (شنبه) به تدريح نيمه ابري تا تمام ابري شده و پس از فرود قطرات اندک باران ساکنان منطقه شاهد ريزش اولين برف پاييز امسال از عصر امروز شده اند.

تغيير سمت وزش باد به شمال شرقي سبب کاهش محسو س دماي هوا شده به گونه اي که دماي هواي شهر اردبيل در ساعت 16 و 30 دقيقه ي شنبه صفر درجه ي سانتي گراد مي باشد.

وزش باد که گاهي سرعت آن به بيش از 50 کيلومتر در ساعت مي رسد با ريزش برف همراه است و در صورت تداوم اين وضعيت و سرد شدن بيش از اين هوا وقوع پديده ي کولاک در گذرگاه هاي شهر اردبيل دور از انتظار نمي باشد.

از شهرستان نير هم ريزش برف و از شهرستان خلخال بارش برف و باران و از شهرستانهاي نمين و سرعين استقرار هواي مه آلود همراه با دماي منهاي يک درجه ي سانتي گراد گزارش شده است.

واحد اطلاعات راه هاي اداره ي کل راه و ترابري اردبيل اعلام کرد: در زمان حاضر در همه ي جاده هاي مواصلاتي اين استان ريزش برف ادامه دارد و به همين خاطر همراه داشتن زنجير چرخ براي گذر از اين محورها الزامي مي باشد.

رييس اداره ي پيش بيني و تحقيقات هواشناسي اردبيل گفت: تجزيه و تحليل تازه ترين نقشه هاي پيش يابي و تصاوير ماهواره اي هواشناسي نشانگر نفوذ سامانه ي بارش زا به شمال غرب ايران هستند.

علي دولتي مهر، افزود: اين سامانه اثرات خود را به شکل آسمان ابري، هواي مه آلود، سرماي هوا و ريزش برف در شهرستانهاي سردسير و ريزش باران در نقاط گرمسير اين استان بروز خواهد داد.

وي اظهارداشت: از اواخر وقت يکشنبه از ميزان ناپايداري ها در استان اردبيل کاسته خواهد شد و دوباره از اواخر وقت سه شنبه با نفوذ امواج کوتاه يک سامانه ي بارشي ديگر ريزش هايي به شکل برف و باران شروع خواهد شد که اين ناپايداري ها تا پايان چهارشنبه ادامه خواهند داشت.

ساکنان بخش وسيعي از استان اردبيل طي روزهاي سه شنبه تا پنجشنبه ي هفته ي گذشته شاهد ريزش برف در ارتفاعات و باران در سرزمين هاي پست بودند و مردم اردبيل هم براي دقايقي ريزش برف را تجربه کردند ولي مقدار آن اندک بود به گونه اي که بر روي زمين ننشست.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/30239
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است