يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

متقلب‌ترین ورزشکار جهان کیست؟

  تاريخ:اول آذر 1388 ساعت 09:38   |     کد : 30249   |     مشاهده: 487

واحد مرکزی خبر: تيه ري هانري مهاجم تيم ملي فوتبال فرانسه و عضو تيم فوتبال بارسلونا اسپانيا در صدر فهرست ده ورزشکار متقلب در جهان ورزش قرار گرفت.

به گزارش پايگاه اينترنتي الکره اقدام تيه ري هانري در بازي تيم هاي ملي فوتبال فرانسه و ايرلند در مرحله پلي آف جام جهاني به مهار کردن توپ و رساندن آن به همبازي خود ويليام گالاس که منجر به گل و صعود فرانسه به جام جهاني دو هزار و ده آفريقاي جنوبي شد موجي از انتقادات را عليه وي برانگيخت ، محافل ورزشي با توجه به اين اقدام تيه ري هانري که منجر به حذف تيم ملي فوتبال ايرلند شد وي را در صدر ده ورزشکار متقلب جهان ورزش قرار دادند که بزرگترين تقلب را در جهان ورزش مرتکب شده است.

از جمله ورزشکاراني که در فهرست ده نفره ورزشکاران متقلب قرار دارند ديه گو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتين است که با دست به تيم ملي فوتبال انگليس در جام جهاني هزار و نهصد و هشتاد و شش گلزني کرد ، وي در اين فهرست پس از هانري در رده دوم قرار دارد.

تيم غير معلول بسکتبال اسپانيا در رده سوم اين فهرست قرار دارد ، اين تيم با شرکت در پارالمپيک سال دو هزار مدال طلاي اين رشته را بدست آورد. ديگر ورزشکار متقلب بوريس اونچنکو شمشير باز روس است که در المپيک هزار و نهصد و هفتاد و شش کيفيت شمشير خود را به طور غير قانوني ارتقاء داد پس از وي فريد لورز دونده آمريکاي دوي ماراتون قرار دارد که در المپيک هزار ونهصد و نود و چهار بخشي از مسابقه ماراتون را با خودرو پيمود .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/30249
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است