يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

آمار عجيب خريد و فروش گربه

  تاريخ:اول آذر 1388 ساعت 15:26   |     کد : 30287   |     مشاهده: 549

فارس: اخيراً خريد و فروش گربه در كشور و خصوصاً شهر تهران افزايش چشمگيري داشته است، به گونه‌اي كه براي معامله گربه مبالغ چند ميليون توماني رد و بدل مي‌شود.

جوان نوشت؛ تبليغات بيش از حد رسانه‌هاي غير مجاز و نمايش فيلم‌هاي خارجي ، باعث آن شده است كه فروشگاه‌هاي زيادي به فروش گربه ترغيب شوند.

دايرشدن مغازه‌هاي فروش حيوانات خانگي كه به كار فروش گربه نيز مي‌پردازند و انبوهي از آگهي‌هاي اينترنتي، مويد رشد روزافزون اين پديده در كلانشهرهاي ايران به ويژه تهران است.

گربه ايراني يا همان "پرشين كت " مهمترين نوع بازاري آن است كه براي هر يك از آنها قيمتي از 300 هزار تومان گرفته تا 4 ميليون تومان تعيين مي‌شود.

اخيراً هم در كشور بلغارستان، گربه ايراني (persian cat) به عنوان زيباترين گربه جهان معرفي شده است كه همين امر موجب رواج گربه‌داري در ايران شده است.

پرشين چين، چين چيلاي، سيامي و سنجاب همسترو برخي از نژاد هاي معروف گربه هستند كه به قيمت هاي ميليوني خريد و فروش مي شود .

سايت هاي ويژه اينترنتي كه به كار تبليغ فروش گربه مشغولند، به روشني حكايت از رواج پديده اي تازه در جامعه ايران دارد.

"فروش توله پرشين كت در رنگ هاي سفيد ، دودي ، مشكي و شكلاتي (هيماليايي) . صد در صد خالص و اصيل ، داراي پوزه هايي كاملا صاف دو ماهه. نر و ماده . از پدر و مادر وارداتي از كشور اوكراين ". نمونه تبليغات اينترنتي براي فروش گربه است.

در توصيف يكي از اين گربه ها آمده است:موهاي بلند ، دم و يال پر پشت گربه ايراني ، او را به زيباترين نژاد در دنيا تبديل كرده است. موهاي او به آراستن مداوم و روزانه نياز دارد ، بنابراين اگر اين نژاد را به عنوان حيوان خانگي خود انتخاب كرده ايد ، بهتر است تا روزانه حداقل 15 دقيقه را صرف برس كشيدن و شانه زدن وي نماييد.

فروش گربه تنها از طريق اينترنت نيست. كافي است سري به خيابان بزنيد و از اولين مركز فروش حيوانات خانگي كه در مسيرتان قرار دارد بخواهيد شما را براي خريد گربه راهنمايي كند. آنچه بيش از ساير حيوانات در اين فروشگاه ها جلب توجه مي كند گربه سفيد پشمالويي است كه در جايگاه خود با حالتي خاص لم داده و به مشتريان به چشم خريدار نگاه مي كند.

يك فروشنده حيوانات خانگي مي گويد: "گربه براي خريداران سنين پايين حكم يك سرگرمي را دارد اما مسن ترها به آنها به چشم يك همدم و مونس نگاه مي كنند و وقت بيشتري را با گربه ها مي گذرانند. "

وي ادامه مي دهد: "حدود نيمي از مشتريان به نوع سفيدرنگ پرشين كت علاقه بيشتري دارند. بعد از آن نوع مشكي و طوسي طرفدار دارد. رنگ چشم گربه ها نيز در جلب نظر مشتري موثر است. قيمت گربه ها از 450 هزار تومان به بالاست و برخي از آنها مثلاً نوع سفيد با چشم آبي آن تا 20 ميليون تومان نيز فروش رفته است. "

در همين رابطه فروش لوازم جانبي گربه هم بازار جالبي دارد. قلاده گربه - اسباب بازي گربه - تشويقي گربه - تعليمي گربه - غذاي كنسرو شده - غذاي خشك گربه - قرص - وسايل حمل گربه از جمله لوازم جانبي گربه هستند.

قيمت برخي از اين لوازم بدين شرح است:

اسباب بازي گربه از 4 هزار تومان تا 60 هزار تومان كه درخت بازي گربه است

جاي خواب گربه از 20 هزار تومان تا 60 هزار تومان

جاي خاك گربه از 10 هزار تومان تا 60 هزار تومان كه فيلتر دار است

ظرف غذا از 15 تومان تا 100 هزار تومان

برس و شانه گربه از 5 تا 20 هزار تومان

قرص ويتامين گربه 6000 تومان

ساك حمل گربه از 3 هزار تومان تا 40 هزار تومان

اسپري بو بر گربه 15 هزار تومان

غذاي گربه بين 1500 تا 20 هزار تومان

برخي از منو ها غذا: غذاي گربه مخلوط مرغ و گوشت و ماهي:2500 تومان

غذاي گربه با طعم گوشت بره و برنج:2500 تومان

كنسرو ماهي سالمون براي گربه هاي بالغ :3500 تومان

تشويقي نرم گربه با طعم مرغ و جگر:4000 تومان

غذاي خشك گربه در 3 طعم با لايه از پنير:13500

زندگي هاي اشرافي و تجملي و مدگرايي غربي باعث شده است كه فرهنگ زندگي ايراني و حتي فرهنگ نگهداري حيوانات نيز تغيير كند و از درون تهي شود.

هزينه هاي ميليوني براي سگ و گربه در حالي است كه عده زيادي در كشور از سوء تغذيه رنج مي برند و در شبانه روز به اندازه يك وعده غذاي گربه هاي خانگي غذا مصرف نمي كنند.

در ادامه خواندن اين خبر كه يك نوع ديگر زندگي كردن با حيوانات است ، توصيه مي شود.

"كودك 12 ساله اي پس از گم كردن گله گوسفند، در ارتفاعات سنگسر سمنان بر اثر بارش برف شديد و غلبه سرماه، زير برف مدفون و جان باخت. "

به گزارش رسانه ها عارف پسر 12 ساله كه براي امرار معاش خانواده مجبور به كارگري بوده است پس از مدتي كارگري ساختمان، به سمنان رفت و به كار چوپاني مشغول شد.

وي كه سرپرستي 1500 راس دام را داشت به علت برف شديد و بوران گله را گم كرد.

عارف براي فرار از سرما به داخل چاله اي رفت تا از سرما در امان باشد، اما پس از گذشت چند ساعت سرما به او غلبه كرد و به خواب رفت و بر اثر برف در زير برف مدفون شد و جان باخت.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/30287
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است