چهارشنبه 2 خرداد 1403

بازی خرافات با اعتقادات در رامهرمز

  تاريخ:بيست و سوم آذر 1388 ساعت 10:18   |     کد : 31464   |     مشاهده: 651

یک عضو شورای اسلامی شهر رامهرمز گفت: تیراندازی در مراسم عروسی و عزای رامهرمزی‌ها، یکی از معضلات اجتماعی شهر رامهرمز است که با فرهنگ شهرنشینی مناسب نیست، به‌گونه‌ای که گاه یک مراسم عزاداری به منطقه‌ای جنگی تبدیل می‌شود!

قدرت‌الله بهداد، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخی عقاید خرافی رایج میان برخی شهروندان رامهرمزی، اظهار داشت: یکی دیگر از رسم‌های منطقه، برگزاری مراسم ازدواج تنها در شب جمعه است، زیرا به عقیده شهروندان رامهرمزی، این شب تنها شبی است که ارزش برگزاری جشن ازدواج را دارد.

وی یادآور شد: خرافات با عقاید راستین شهروندان رامهرمز بازی می‌کند و موجب تضعیف باورهای دینی می‌شود، به عنوان مثال دو سال پیش در محوطه‌ امام‌زاده "بی‌بی ‌تاج" که ساکنان منطقه اعتقاد شدیدی به آن دارند، شخصی شبانه اقدام به بریدن یک درخت و ریختن خون روی آن کرد و ضمن شایعه‌پراکنی، از شهروندان سوءاستفاده مالی ‌کرد که پس از چند روز دستگیر شد.

این عضو شورای اسلامی شهر رامهرمز خاطرنشان کرد: همچنین در رامهرمز رمالی و فال‌گیری که منجر به سوءاستفاده از احساسات مردم و بهره‌برداری مالی از آنان می‌شود، رایج است.

وی گفت: ترک این‌گونه اقدامات نیازمند فرهنگ‌سازی بسیار قوی و همکاری‌ نهادهایی چون آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش عالی است و بهترین جایگاه آموزش، مدارس و صف‌های صبحگاهی از سوی مدیران، معاونان و مربیان پرورشی است، از سویی نیز باید توجه داشت که نتیجه مطلوب در حوزه شهری همواره با ایجاد ارتباط با شهروندان حاصل می‌شود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/31464
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است