سه شنبه 1 خرداد 1403

افت فشار گاز در جایگاه‌های CNG

  تاريخ:بيست و سوم آذر 1388 ساعت 10:22   |     کد : 31471   |     مشاهده: 667

رئیس انجمن جایگاهداران سوخت سراسر کشور با اشاره به وجود افت فشار گاز در برخی از جایگاه‌های CNG ، گفت: پیش بینی می شود با سردتر شدن بیشتر هوا و افزایش مصرف گاز برخی از جایگاه‌های عرضه CNG تعطیل شود.

بیژن حاج محمد رضا در گفتگو با مهر در تشریح افزایش زمان سوختگیری خودروها در جایگاه‌های عرضه CNG با بیان اینکه افت فشار در برخی از جایگاه‌های CNG ، سوختگیری ناقص خودروهای گازسوز و افزایش تقاضا برای CNG با کاهش سهمیه های بنزین زمستانی خودروها از مهمترین دلایل ایجاد صف های کیلومتری پیش روی جایگاه‌های عرضه گاز است، گفت: هم اکنون متوسط زمان سوختگیری خودروهای دوگانه سوز در جایگاه‌های CNG به حدود 45 دقیقه افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش مصرف گاز طبیعی در کشور به دنبال کاهش برودت هوا بیان کرد: این موضوع موجب کاهش و افت فشار گاز ورودی به برخی از جایگاه‌های CNG شده است و این رو جایگاهداران برای حفظ فشار گاز ورودی جایگاه مجبورند برخی از "دیسپنسر"ها را از مدار بهره برداری خارج کند.

حاج محمدرضا همچنین با اشاره به تعهد وزارت نفت برای ساخت 800 جایگاه دو منظوره CNG تا پایان سال جاری اظهار داشت: همچنین وزارت نفت باید تا سال آینده حدود یک هزار جایگاه تک منظوره CNG نیز در مدار بهره برداری قرار دهد.

افزایش 50 درصدی مصرف بنزین آزاد

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به کاهش 20 لیتری سهمیه بنزین زمستانی خودروهای شخصی تبیین کرد: کاهش سهمیه های بنزین موجب افزایش 50 درصدی فروش بنزین آزاد 400 تومانی در جایگاههای سوخت کشور شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود صف های طولانی پیش روی جایگاههای عرضه بنزین گفت: با توجه به کاهش سهمیه ها مالکان خودرو اقدام به سوخت گیری کامل نمی کنند و از این رو تعداد مراجعات به جایگاهها افزایش یافته است.

کسری 800 جایگاه CNG در کشور

به گزارش مهر، اردشیر دادرس نیز درباره صف های طولانی ایجاد شده در جایگاههای عرضه CNG با تاکید بر اینکه هم اکنون نظام توزیع و سوخت رسانی در جایگاههای CNG کشور بر اساس پراکندگی های جغرافیایی انجام نمی شود، به خبرنگار مهر گفت: هم اکنون حدود یک هزار و 17 جایگاه CNG در سراسر کشور در مدار بهره برداری قرار دارد و این در حالی است که تعداد خودروهای دوگانه به بیش از یک میلیون و 700 هزار دستگاه افزایش یافته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور با یادآوری اینکه باید بر اساس استانداردهای تدوین شده به ازای هر یک هزار خودروی گازسوز تعداد یک جایگاه CNG در مدار بهره برداری باشد تصریح کرد: اما هم اکنون تناسبی بین تعداد خودروها و جایگاههای CNG وجود ندارد.

وی با اشاره به کسری حدود 700 تا 800 جایگاه CNG در سراسر کشور اظهار داشت: در حال حاضر متوسط مصرف گاز در بخش جایگاه CNG به حدود 10 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.

افزایش زمان سوخت گیری خودروهای گازسوز

این مقام مسئول همچنین در مورد متوسط زمان سوخت گیری خودروهای گازسوز در جایگاههای CNG توضیح داد: در حال حاضر حداکثر زمان سوخت گیری خودروهای گاز سوز به 40 دقیقه افزایش یافته است.

به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور همچنین حداقل زمان سوخت گیری خودروهای گازسوز که در ساعات نیمه شب و اولیه بامداد بوده به حدود 20 تا 25 دقیقه می رسد.

افزایش مصرف بنزین آزاد به 6 میلیون لیتر

دادرس همچنین با اشاره به افزایش متوسط مصرف بنزین آزاد در آذرماه امسال به حدود 6 میلیون لیتر در روز بیان کرد: کاهش سهمیه های بنزین موجب افزایش مصرف بنزین 400 تومانی در کشور شده است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت ساخت جایگاههای کوچک و متوسط CNG در کلانشهرهای کشور خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای کارشناسی صورت گرفته و برای اینکه ساخت جایگاههای CNG توسط بخش خصوصی توجیه اقتصادی داشته باشد پیشنهاد افزایش هر متر مکعب CNG به حدود 118 تومان مطرح شده است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/31471
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است