سه شنبه 1 خرداد 1403

مسافرکشی موتورسیکلت‌ها، ممنوع

  تاريخ:بيست و ششم آذر 1388 ساعت 09:19   |     کد : 31697   |     مشاهده: 693

ایسنا: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آغاز برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف از شنبه خبر داد.

سردار جب‌زاده گفت: از روز شنبه 28 آذر ماه، طرح تشدید برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در منطقه 12 شهرداری آغاز می‌شود که بر اساس آن با موتورسوارانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند، برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح اراده ملی می‌خواهد، البته تمام موتورسیکلت سواران متخلف نیستند و موتورسیکلت بسیار زیادی از این افراد وسیله امرار معاش آن‌ها نیز است که با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی امرار معاش می‌کنند. این را نیز در نظر بگیرید که 5/4 میلیون موتورسیکلت در تهران وجود دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین با بیان این که تمام اقداماتی که پلیس در رابطه با اجرای این طر ح انجام می‌دهد قانونی است، ادامه داد: مسافرکشی توسط موتورسیکلت ممنوع است، چرا که بر روی کارت موتورسیکلت‌ها عنوان «تک سرنشین» درج شده است، ولی در عین حال می‌بینیم که این اقدام در سطح شهر صورت می‌گیرد، در حالی که اگر قرار باشد که دو نفر بر روی موتور سوار شوند، باید «ترک‌بند» بر موتور سوار شود.

وی همچنین با بیان این که روزانه 500 تا 600 موتورسیکلت در تهران از سوی پلیس متوقف می شود، ادامه داد: در اجرای طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف مدت زمان قانونی موتورسیکلت در پارکینگ‌ها حداکثر تا سه ماه است و پس از آن این موتورسیکلت‌ها به پارکینگ‌های خارج از شهر منتقل می‌شوند. همچنین پلیس به دنبال آن است که در هر 22 منطقه تهران یک ستاد ترخیص موتورسیکلت مستقر کند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/31697
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است