شنبه 29 ارديبهشت 1403

استفاده بهتر پسرها از موبایل

  تاريخ:اول دی 1388 ساعت 13:05   |     کد : 32030   |     مشاهده: 663

دانشمندان در آخرین تحقیقات خود متوجه شدند پسرها بیش‌تر از دخترها با ویژگی‌ها و قابلیت‌های موبایل خود آشنایی دارند

دانشمندان در آخرین تحقیقات خود متوجه شدند پسرها بیش‌تر از دخترها با ویژگی‌ها و قابلیت‌های موبایل خود آشنایی دارند و بیش‌تر از موبایل خود برای چک کردن ای‌میل‌های خود و انجام بازی‌های ویدیویی استفاده می‌کنند.

شیلا کاتن روانشناس دانشگاه آلباما در بیرمنگام که این تحقیق را انجام داده است در این باره گفت : اما این تحقیقات به این معنا نیست که شما باید تلفن همراهی با قابلیت‌های کم‌تر برای دختر خود بخرید.

پسرها معمولا تمایل بیش‌تری به بررسی و کنکاش در تکنولوژی‌های جدید دارند و در برخورد با وسایل مدرن خلاق‌تر از دخترها عمل می‌کنند.آن‌ها از سنین پایین و دوران کودکی از جدا کردن قطعات وسایل مختلف ترسی ندارند و به دلیل همین ویژگی‌ها آن‌ها بهتر از دخترها از تلفن‌ همراه استفاده می‌کنند.

این در حالی است که معمولا دخترها نسبت به بسیاری از قابلیت‌های پیشرفته تلفن همراه خود بی‌توجه هستند و تمایل چندانی به فراگرفتن ویژگی‌های جدید موبایل خود و کار کردن با آن ندارند.

این تحقیقات هم‌چنین دلیل عدم تمایل دختران در بعضی از رشته‌های تحصیلی را نشان می‌دهد.زمانی که دختران علاقه چندانی به کشف ویژگی‌های جدید تکنولوژی‌های مختلف نداشته باشند ، تمایل کم‌تری به تحصیل در رشته‌هایی مانند علوم کامپیوتر ، ریاضی و مانند آن دارند.

برای انجام این بررسی ، محققان مطالعه ای را روی نزدیک به 1000 دانش‌آموز که بین 11 تا 13 سال سن داشتند انجام دادند.محققان با توجه به چگونگی استفاده دانش آموزان از موبایل خود و تعداد استفاده ار تلفن همراه در طول یک روز نمره ای بین 0 تا 5 دادند..

در این تحقیقات مشخص شد پسرها بیش‌تر از دخترها از تلفن همراه خود برای بازی کردن ، به اشتراک گذاشتن فایل‌های ویدیویی و صوتی ، گوش کردن به موسیقی و فرستادن و دریافت کردن ای‌میل استفاده می‌کنند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/32030
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است