يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

نشست بررسي بحران هسته اي کره شمالي در سنگاپور برگزار خواهد شد

  تاريخ:دوم مرداد 1387 ساعت 09:47   |     کد : 3229   |     مشاهده: 1389
به گزارش صنعت نيوز ، کاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريکا و پنج تن از وزراي خارجه کشورهاي ديگر قرار است امروز چهارشنبه براي نخستين بار در سنگاپور گرد هم ايند تا در نشست غير رسمي خود به بررسي موضوع برنامه تسليحات هسته اي کره شمالي بپردازند.

به گزارش خبرنگار گروه صنايع پيشرفته صنعت نيوز ، کاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريکا و پنج تن از وزراي خارجه کشورهاي ديگر قرار است امروز چهارشنبه براي نخستين بار در سنگاپور گرد هم ايند تا در نشست غير رسمي خود به بررسي موضوع برنامه تسليحات هسته اي کره شمالي بپردازند.

به گزارش خبرگزاري آلمان از سنگاپور هدف از برگزاري اين نشست به وجود آوردن ساز و کاري جهت تحقيق و بررسي درباره اظهارات کره شمالي در خصوص امور هسته اي اين کشور است که ماه گذشته اعلام شد.

مقامات شرکت کننده در اين نشست احتمال هر گونه پيشرفت را ضعيف دانسته اند. ديدار روز چهارشنبه نخستين باري خواهد بود که رايس با وزير امور خارجه کره شمالي ديدار مي کند.

در همين حال يانگ جيه چي Jiechi وزير امور خارجه چين اظهار اميدواري کرد که اين نشست براي پيشرفت دستور کار و پيشبرد مذاکرات شش جانبه بسيار مفيد باشد.

رايس که روز سه شنبه از ابو ظبي وارد سنگاپور شد پيشتر اعلام کرده بود کره شمالي "پيامي بسيار محکم" را دريافت خواهد کرد.

وي پيش از برگزاري مذاکرات شش جانبه روز چهارشنبه، نشست هاي دو جانبه اي را با همتايان خود از کشورهاي چين، روسيه، کره جنوبي و ژاپن برگزار کرد.

اين در حالي است که جرج بوش رئيس جمهور آمريکا برخي از تحريم هاي اقتصادي اين کشور عليه کره شمالي را لغو کرده است . با اين وجود کره شمالي هنوز هم از سوي آمريکا به علت تلاش براي دستيابي به تسليحات کشتار جمعي جزء " محور هاي شرارت " محسوب مي شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/3229
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است