شنبه 29 ارديبهشت 1403

درج شماره ملي در شناسنامه‌هاي جديد

  تاريخ:دوازدهم دی 1388 ساعت 15:47   |     کد : 32539   |     مشاهده: 685

فارس: رئيس سازمان ثبت احوال كشور گفت: شماره ملي در شناسنامه‌هاي جديد درج مي‌شود.

محمد ناظمي اردكاني پيش از ظهر امروز در حاشيه همايش مديران ثبت احوال مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان ثبت احوال يك سازمان حاكميتي است و ماموريت اين سازمان ثبت اسناد ثابت و هويتي جمعيت كشور است.

وي اظهار داشت: شناسنامه به عنوان يك سند هويتي بايد از هر نظر مطمئن، خدشه‌ناپذير، با دوام بالا و از فناوري‌هاي جديد برخوردار باشد.

ناظمي‌اردكاني تصريح كرد: در شناسنامه‌هاي جديد اين وضعيت پيش‌بيني شده است كه در كنار قرار گرفتن شماره ملي كمك مي‌كند كه در هر كجا كه نياز باشد، اطلاعات در دسترس باشد.

وي در مورد جمع‌آوري كارت ملي با صدور شناسنامه جديد افزود: كارت ملي با توجه به قانون براي هر ايراني صادر مي‌شود و براي احراز هويت افراد در مراكز مختلف اجرا مي‌شود و در بسياري از مراكز به عنوان شناسنامه اوليه قابل قبول است.

اردكاني در مورد فراواني نام‌هاي ثبت شده براي مردان و زنان در سال جاري نيز گفت: براي مردان نام‌هاي محمد، علي و حسين و براي زنان نيز نام‌هاي فاطمه، زهرا و مريم بيشترين فراواني را داشته است.

وي جمعيت كشور را بر اساس آخرين اطلاعات اين سازمان 72 ميليون و 874 هزار و 50 نفر اعلام و اظهار داشت: در تركيب جمعيتي نيز مردان با جمعيت 37 ميليون و 89 هزار و 312 نفر و زنان نيز با 35 ميليون و 784 هزار و 737 نفر را شامل مي‌شود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/32539
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است