يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

شهر کوزوماکي ژاپن، آزمايشگاه بزرگ و طبيعي براي توليد برق از منابع غير الاينده

  تاريخ:دوم مرداد 1387 ساعت 11:22   |     کد : 3254   |     مشاهده: 1305
به گزارش صنعت نيوز ، مسئولان ژاپن براي مبارزه با پديده گرم شدن زمين ، شهري کوهستاني در شمال اين کشور را به صورت ازمايشگاهي بزرگ و طبيعي جهت توليد برق از منابع طبيعي غير الاينده دراورده اند.

به گزارش خبرنگار گروه صنايع پيشرفته صنعت نيوز ، مسئولان ژاپن براي مبارزه با پديده گرم شدن زمين ، شهري کوهستاني در شمال اين کشور را به صورت ازمايشگاهي بزرگ و طبيعي جهت توليد برق از منابع طبيعي غير الاينده دراورده اند.

با توجه به اينکه ژاپن منابع انرژي فسيلي ندارد ، متخصصان اين کشور تلاش ميکنند از منابع طبيعي غير الاينده اي همچون نيروي باد، نور خورشيد و فضولات دامها برق مورد نياز اين کشور را تامين کنند.

به همين منظور از اواخر دهه نود در شهر کوهستاني کوزوماکي در شمال ژاپن توربين هاي بزرگ بادي و صفحات خورشيدي متعدد نصب و فعاليتهاي احياي جنگلها اغاز شد و هم اکنون برق مورد نياز اين شهر از نيروي باد، نور خورشيد و فضولات دامها تامين ميشود.

پانزده توربين بادي نصب شده کوزوماکي بيست و دو هزار و دويست کيلو وات برق توليد مي کند که براي تامين برق شانزده هزار و نهصد خانوار کافيست .

صفحات خورشيدي هم نزديک به يک چهارم برق مورد نياز اين شهر را تامين ميکنند.

هر چند برق توليد شده از فضولات دويست راس گاو اين شهر، تنها سي و هفت کيلو وات و گران ميباشد اما هدف ان است که فن اوريهاي اين روش نوين هم که اکنون بصورت ازمايشي اجرا ميشود ، توسعه و بهبود يابد.

به موازات اجراي اين روشها فعاليت هاي مربوط به احياي جنگلها هم افزايش يافته است . احياي جنگلها افزون بر کاستن از ميزان گازهاي گلخانه اي به رونق صنعت چوب در کوزوماکي هم منجر شده است.

به اين ترتيب ميزان گاز کربنيکي که وارد هواي کوزوماکي ميشود از سي ونه هزار تن در سال به شش هزار تن درسال کاهش يافته است واين شهر سالانه پذيراي پانصد هزار جهانگرد ميباشد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/3254
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است